"אסף ורטהיימר ברח כשסטודיו B נקלע לקשיים"

כך טוענת ד' זילבר, הבעלים לשעבר של סטודיו B, בתגובה לתביעה שהגיש נגדה בנו של איתן ורטהיימר ■ בתביעה נטען כי זילבר ואחרים הפרו הסכם לפתיחת סניף בהרצליה ■ זילבר: "כשהמקום נקלע לקשיים, הם נכנסו לפאניקה ולא הזרימו שקל"

"אסף טלמור-ורטהיימר ושותפיו העסקיים התנהלו מולנו בכוחניות, הפכו את עורם, ומאנשי עסקים מבוססים, שהבטיחו להזרים כספים לסטודיו B, החלו מפגינים לחץ ואף פאניקה של ממש!"

כך טוענת ד' זילבר, בעליה לשעבר של סטודיו B למחול אירובי ולפילאטיס, בתצהיר שהגישה לבית משפט השלום בתל-אביב, בתגובה לתביעה בסך 570 אלף שקל שהגישו נגדה אסף ורטהיימר, בנו (המאומץ) של איתן ורטהיימר ושותפיו, שי מור-יוסף, טל צבי נתנאל וארז שפץ.

ורטהיימר ושותפיו טענו כי זילבר, רות פורברג וליאור בן-עטיה הפרו הסכם שכרתו עם התובעים לפתיחת ולהפעלת סניף של סטודיו B בהרצליה.

הסכסוך המשפטי בין ורטהיימר ושותפיו, לבין זילבר, פורברג ובן-עטיה בנוגע לסטודיו B הרצליה, מתנהל "מתחת לרדאר" של התקשורת בבית משפט השלום בתל-אביב זה חודשים מספר, והוא מתפרסם כאן לראשונה.

אחת הסיבות לכך היא, כנראה, שבכתב התביעה לא מופיע אסף ורטהיימר בשמו המלא, והשם שמופיע על כתב התביעה הוא "אסף טלמור ו.". באחרונה נכשל הליך גישור בין הצדדים, שאליו הפנתה אותם השופטת, נועה גרוסמן, ולפיכך יתחיל בקרוב שלב ההוכחות בתביעה.

"הזדמנות בלתי חוזרת"

תחילת הפרשה בנובמבר 2008, אז הגיע מור-יוסף לסטודיו B בתל-אביב והציע לזילבר, שהייתה באותה עת בעלת מניות ומנהלת בסטודיו B, אפשרות להקים ביחד עם שותפיו ועמה סניף של הסטודיו בהרצליה.

זילבר טוענת בתצהיר, באמצעות באת-כוחה עו"ד מיכל שחר, כי מור-יוסף כינה את ההצעה "הזדמנות בלתי חוזרת" ואמר לה כי סטודיו לכושר בהרצליה בשם "די.אן.איי" עומד לסגור את שעריו בשל גירושי הבעלים ממשפחת רקנאטי, ויש אפשרות לרכוש את המקום במחיר נמוך; מור-יוסף אף הבטיח לה כי למקום יש מינויים עשירים רבים, שיעבירו את המינוי ואת כספם לסטודיו החדש.

זילבר טוענת עוד בתצהיר שהגישה לבית המשפט כי מור-יוסף אמר לה שהוא פונה לסטודיו B תל-אביב בשל השם והמוניטין שלו, וכי "הוא וחבריו יביאו עמם את הכסף וביחד נפעל להקמת חברה בשם סטודיו B הרצליה".

לדבריה, בשיחה עמה "העלה מור-יוסף שוב ושוב את שמו של אסף ורטהיימר, תוך שהוא מנופף בשם זה, כדי להצביע על הכסף הרב העומד לרשות השותפות".

"צעקות ודרישות בלתי הגיוניות"

ב-17 בנובמבר 2008 הקימו ורטהיימר ושותפיו וזילבר ופורברג את חברת סטודיו B הרצליה. לפי ההסכם, ורטהיימר והשותפים החזיקו ב-50% ממניות החברה וזילבר ופורברג ב-50%. השותפים בדקו תוכניות להקמת המקום, ובדצמבר 2009 נפתח סניף סטודיו B הרצליה באירוע חגיגי. ואולם החגיגיות לא נמשכה זמן רב, ובהמשך עלו יחסיהם של השותפים על שרטון.

לטענת זילבר, לאחר פתיחת העסק התברר כי בניגוד למצגים שהציגה לה קבוצת ורטהיימר, התברר כי המינויים של סטודיו "די.אן.איי" הם "מינויים ששילמו 'מחירי רצפה' ביחס לשוק ולא היו מעוניינים לחדש את המינוי".

לדבריה, העסק נקלע לקשיים, והחברה נאלצה לקחת הלוואות בסך מאות אלפי שקלים מסניף בנק מזרחי-טפחות, שבו מתנהלים עסקיו של ורטהיימר.

בשלב זה, טוענת זילבר, ורטהיימר ושותפיו "החלו להתנהל בכוחניות, שבאה לביטוי בישיבות ליליות תכופות ובדיוני סרק לגיוס כספים, תוך שהם מסרבים להזרים לחברה ולו שקל אחד".

בהמשך, לטענתה, התדרדר המצב, "הסטודיו התנהל בקושי רב ובלחץ איום של ישיבות לתוך הלילה, תוך צעקות ודרישות בלתי הגיוניות".

לאחר ויכוחים סוערים, טוענת זילבר, הודיעו לה ורטהיימר ושותפיו ב-1 ביוני 2010 כי הם מבקשים לצאת מהחברה מיידית. לדבריה, ורטהיימר ושותפיו עזבו את החברה באחת, תוך שהשאירו אותה ואת פורברג עם שותף חדש, בן-עטיה, "שלא ידע למה הוא נכנס".

לדברי זילבר, "נכנסנו לשותפות עם ורטהיימר ושותפיו על בסיס הסכמה שלא נכניס כספים וכי התרומה שלנו לחברה היא במתן השם לסטודיו ובניהולו. עזיבת התובעים באחת ובדרך שבה נעשתה הותירה אותנו עם חובות עצומים, בלא יכולת לשלמם, גם מבחינת הבנקים, שסמכו על השם ורטהיימר כמי שמנהלים את העסק".

זילבר מציינת כי "עם יציאת התובעים מהעסק החלו הנושים מתדפקים על דלתות הסטודיו. התובעים ידעו היטב כי זה יהיה המצב, וזאת גם הסיבה שהם ברחו מהעסק".

זילבר מיוצגת בידי עו"ד מיכל שחר; ליאור בן-עטיה - בידי עו"ד דב גופר; קבוצת ורטהיימר מיוצגת בידי עורכי הדין קרן רייכבך-סגל ואיל בן-זקן ממשרד איתן מהולל (ת.א. 27898-04-11).

גירסת ורטהיימר: "שוחררנו מהחובות בהסכמה"

האופן שבו רואים ורטהיימר ו-3 שותפיו את סיפור הקמת סטודיו B הרצליה שונה לגמרי מזה של ד' זילבר. הארבעה הגישו תביעה חוזית בסך כ-570 אלף שקל נגד זילבר, רות פורברג וליאור בן-עטיה.

לטענתם, השלושה הפרו בחוסר תום-לב הפרה יסודית ומתמשכת את ההסכם שנערך ביוני 2010 בין הצדדים, שעל-פיו העבירו ורטהיימר ושותפיו את כל מניותיהם בסטודיו B הרצליה לידי הנתבעים, ושוחררו מכל החובות של החברה, או ערבויות כלפיה.

לטענתם, התנהלותם של זילבר, פורברג ובן-עטיה, ואי-שחרורם מהערבויות לחברה, "מסיבה לורטהיימר נזקים ישירים ועקיפים חמורים".

עוד נטען בתביעה כי בגין התנהגות הנתבעים "נפתח נגד מור-יוסף וורטהיימר תיק הוצאה לפועל, וזאת בגין ערבותם לדמי שכירות שעל החברה לשלם בסך כ-223 אלף שקל".

בנוסף, טוענים התובעים, בנק המזרחי שלח להם מכתבי התראה, שלפיהם עליהם לסלק חוב של החברה בסך 246 אלף שקל".

"ממש כמו אבא"

אסף טלמור-ורטהיימר (29) הוא בנו הביולוגי של מייק טלמור, טייס אל-על וסגן-אלוף במיל'. כשהיה אסף טלמור בן שנתיים, התגרשה אמו מטלמור-האב, ובהמשך נישאה לתעשיין איתן ורטהיימר, שאימץ את אסף לבן.

אחותו (27) של אסף היא הזמרת סיוון טלמור שהתמודדה בתוכנית "THE VOICE". בראיון שנתנה בעבר סיפרה טלמור: "כשהייתי בת 3 עברנו לכפר ורדים, ואיתן ורטהיימר גידל אותנו מאז ממש כמו אבא. גם אבא שלי נשאר תמיד בתמונה, אבל הקשר עם איתן מדהים".

לפני כ-5 שנים הקים טלמור-ורטהיימר יחד עם שני שותפים את חברת אתרים, העוסקת בפיתוח ובתמיכת אתרים ואפליקציות אינטרנטיות, ולאחר מכן את אתר "הגענו", המזמין יהודים מהארץ ומהעולם לשמוע מוזיקה ישראלית.

טלמור-ורטהיימר אמר בעבר בראיון ל"גלובס": "אני רואה לנכון להשתלב בעסקים המשפחתיים, אבל היה לי חשוב לא להתחיל משם. יזם שמאמין בעצמו עושה את כל השלבים הראשונים בעצמו. לעשות עסקים במשפחה זה לקבל הקלות על תקן של 'הבן של'. לא רציתי שזה ישחק תפקיד. רציתי להוכיח לעצמי שאני מסוגל גם לבד".