150 עובדים של דיסקונט למשכנתאות יפוטרו תוך 3 חודשים

לדברי עו"ד אלי כהן ממשרדו של בני כהן, שייצג את העובדים, החל מכניסת המיזוג לתוקף יחדל להתקיים ועד העובדים של דיסקונט למשכנתאות

נחתם הסכם בין בנק דיסקונט להסתדרות לגבי מיזוג דיסקונט למשכנתאות. ונקבע אופן קליטתם של עובדי דיסקונט למשכנתאות בתוך בנק דיסקונט תוך שמירת זכויותיהם של העובדים המאוגדים.

במסגרת ההסכם שנחתם היום (ה') נקבע כי מתוך 460 עובדי בדמ"ש יקלטו 260 העובדים המאוגדים ועוד 20 בעלי חוזים אישיים בתוך אגף המשכנתאות החדש שיוקם בדיסקונט ובסניפי הבנק. לאור המיזוג יעזבו את הבנק 180 עובדים. 150 עובדים זמניים ושאר העובדים בחוזים אישיים, יפוטרו תוך 3 חודשים. בנוסף יציע דיסקונט לעובדי בדמ"ש הוותיקים תוכנית פרישה מוקדמת בתנאי תוכנית הפרישה של עובדי דיסקונט. הערכות כי 30 עובדים יפרשו במסגרת התוכנית.

לדברי עו"ד אלי כהן ממשרדו של בני כהן, שייצג את העובדים, החל מכניסת המיזוג לתוקף יחדל להתקיים ועד העובדים של דיסקונט למשכנתאות. המשמעות היא כי בדיסקונט יפעלו מעתה שני ועדים בלבד שיחתמו על שני הסכמים נפרדים: ועד הפקידים בראשות ריקי בכר, וועד המנהלים בראשות מיכאל אסור. מבחינת הנהלת דיסקונט, הדבר מצמצם את הפוטנציאל לסכסוכי עבודה בבנק, שגדל מאז שהתארגנו עובדי דיסקונט למשכנתאות לפני שנתיים. סוכם כי קליטת העובדים הקבועים של בדמ"ש בדיסקונט תהיה בתנאים של עובדים חדשים לפי הסכם השכר מיוני 2011. זאת תוך שמירת הזכויות והוותק שנצברו עד עכשיו.

עוד נקבע בהסכם כי תנאי ההעסקה של העובדים יותאמו להסכמים הקיבוציים הקיימים בדיסקונט והם יקבלו תוספת שכר משמעותית שתשולם להם במשכורת הקרובה שלאחר המיזוג. את המו"מ ניהלו מצד ההסתדרות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי אבי ניסנקורן ומצד דיסקונט סמנכ"ל משאבי אנוש יוסי פרץ.

בחצי השנה האחרונה ניהלה קבוצה של 28 מנהלים בדרגי ביניים בדיסקונט למשכנתאות מאבק בהנהלה, בניסיון להיכלל במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם היום. מדובר במנהלי סניפים, מנהלי חטיבות ועוד, שהוחרגו לבקשת ההנהלה מההסכם הקיבוצי שנחתם עם ההסתדרות לפני כחצי שנה. ההנהלה ביקשה לקלוט רק את חלקם ואת היתר לפטר, ובכל מקרה להחתים את הנקלטים בחוזה אישי בלבד. בסופו של דבר מרבית המנהלים הסכימו לחתום לאחר שההנהלה הציעה להם תוספת שכר של כ-25%, ואילו חלק מהמנהלים יאלצו לפרוש.

באופן אירוני, אותם מנהלים העדיפו שלא להצטרף לפני כשנתיים למהלך ההתארגנות של עובדי דיסקונט למשכנתאות להסתדרות, והיום הם מכים על חטא. אחד המנהלים סיפר ל"גלובס" כי בדיעבד הם עשו טעות, וייתכן כי זו הסיבה לכך שההסתדרות לא מיהרה להתנגד לדרישת ההנהלה להחריג אותם מההסכם הנוכחי.

עו"ד נעמי לנדאו, שייצגה את קבוצת המנהלים, ביקרה את יו"ר ועד המנהלים בדיסקונט, מיכאל אסור, על כך שהסכים כי מנהלים זוטרים יחסית ייקלטו בבנק בחוזה אישי ללא הצדקה לכאורה.

בתוך החטיבה הבנקאית של דיסקונט יוקם אגף משכנתאות שירכז את הפעילות המקצועית בתחום. בראשו יעמוד זאב דקל סמנכ"ל בכיר בדיסקונט למשכנתאות. כיום מפעיל בדמ"ש 80 נקודות מכירה בסניפי דיסקונט. בכוונת דיסקונט להגיע ל-130 נקודות מכירה עד סוף שנת 2014 (מתוך 147 סניפי הבנק) כאשר כמות עובדי המשכנתאות במערך הסינוף תגדל מ-100 ל-300.