הממונה על ההגבלים חסם את המיזוג בין אלקטרה לדלקיה

קבוצת אלקטרה, הפועלת בתחום התשתיות והקבלנות, לא תוכל לרכוש את פעילותה של דלקיה אנרגיה ושירותים, הפועלת בתחום של קבלנות מערכות אלקטרו-מכניות

קבוצת אלקטרה, הפועלת בתחום התשתיות והקבלנות, לא תוכל לרכוש את פעילותה של דלקיה אנרגיה ושירותים, הפועלת בתחום של פרויקטי קבלנות מערכות אלקטרו-מכניות (חשמל, מיזוג אוויר ואינסטלציה) - כך קבע הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה.

אתמול (ד'), לאחר שהתייעץ בוועדה לפטורים ולמיזוגים, הודיע הממונה לחברה על התנגדותו למיזוג בין אלקטרה לדלקיה.

בדצמבר אשתקד הודיעה אלקטרה על רכישת פעילותה של דלקיה. בנוסף, הוסכם כי אלקטרה תרכוש מדלקיה הסכמי ביצוע והסכמי שירות בתחום הקבלנות האלקטרו מכנית, כאשר היקף העבודות הנותר לביצוע הוערך בסך של כ-300 מיליון שקל.

אלקטרה ודלקיה עוסקות שתיהן, בין היתר, בהקמת מערכות מיזוג אוויר, חשמל ואינסטלציה, במבנים ציבוריים ובמתן שירות למערכות אלה. שתי החברות מסווגות בסיווג הקבלנים הגבוה ביותר בכל 3 התחומים.

מבדיקת רשות ההגבלים העסקיים עלה כי המיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, בפרט ביחס לפרויקטים בהיקף כספי גדול, באופן שעלול בין היתר להעלות את המחיר שמשלמים יזמים וקבלנים ראשיים תמורת שירותים אלה. בהתאם, החליט הממונה על ההגבלים העסקיים להתנגד למיזוג.

מחברת אלקטרה נמסר בתגובה: "צר לנו על החלטת הממונה, אך היא מאשררת את היותה של אלקטרה הגורם המקצועי, המוביל, הגדול והאיכותי ביותר בתחומי פעילותה".