בכיר באוצר: "המע"מ על מוצרי המזון לא יבוטל"

השר שמחון מריח בחירות? נכנס במפתיע באמצע דיון של ועדת קדמי וביקש לבחון את ביטול המע"מ על מוצרי המזון ■ אנשי האוצר ורשות המסים שנכחו בדיון הביטו בו בפליאה ■ בכיר באוצר: "מפאת כבוד השר, נסביר לו שוב למה זה לא יקרה"

"זה לא יקרה" - כך הגיב היום (ה') בכיר במשרד האוצר לאפשרות שהמע"מ על מוצרי המזון בישראל יבוטל, בהמשך לדיווחים בתקשורת על כך שוועדת קדמי תשקול להמליץ לבטל את המע"מ על המזון.

ל"גלובס" נודע כי שר התמ"ת שלום שמחון נכנס במפתיע באמצע דיון של ועדת קדמי ואמר שהוא מבקש לבחון לבטל את המע"מ על מוצרי מזון. אנשי האוצר ורשות המסים שנכחו בדיון הביטו בו בפליאה והסבירו לו מדוע הדבר בלתי אפשרי.

לפי גורמים באוצר, עלות המהלך גבוהה מאוד בבחינת אובדן הכנסות המדינה ממסים, והתועלת כמעט אפסית, כי אם מבטלים את המע"מ - היצרנים יגלגלו את ההטבה לעצמם ולא לצרכנים.

"אמפירית, ברגע שיש התייקרות של תשומות, היצרנים מגלגלים את ההתייקרות לצרכן; אבל כשקורה ההיפך הם לא מיטיבים עם הצרכן", אמר בכיר באוצר.

עוד מסר הבכיר כי "מפאת כבוד לשר שמחון, הוא ביקש לבחון את העניין, אז נבחן - ונסביר לו שוב למה זה לא יקרה".

גורמים באוצר מסבירים גם כי בסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית, קרי גירעון כפול מהמתוכנן השנה ואולי אף גירעון של פי 3 מהמתוכנן ב-2013, ביטול המע"מ על המזון לא בא בחשבון ואף "מסוכן".

גורמים בתמ"ת ביקשו להדגיש כי הופעתו של שמחון היתה מתוכננת מראש, ולא היתה שום הופעה מפתיעה.

עוד נמסר ממשרד התמ"ת: "לתיאור הדרמטי אין קשר למציאות. לא התקיימה היום ישיבה. היא התקיימה לפני יותר משבוע. שמחון לא נכנס במפתיע אלא תיאם את הופעתו מראש ואף הודיע על כך בראיון ל'מעריב'. הוא הודיע כי בכוונתו לבקש מוועדת המזון לדון בסוגיה. שמחון סבור כי הממשלה צריכה לתת את חלקה בהורדת המחירים של מוצרי המזון".