מה צריך לקרות כדי ששוק המניות בארה"ב יזנק ב-40%?

אסטרטג השקעות ראשי ב-Pension Partners בראיון ל-CNBC: ברגע שיתחילו לצוץ קצת חדשות טובות, ייווצר תהליך שיוביל לזינוק חד בשוק המניות

שוק המניות בארה"ב עשוי לזנק ב-40% ולחוות השנה ראלי כפי שהיה ב-2003 או ב-2009. כך טוען היום (ו') מייקל גייד, אסטרטג השקעות ראשי ב-Pension Partners, בראיון שהעניק לרשת CNBC.

גייד מודה שהוא "ככל הנראה בין האנליסטים השוריים ביותר בוול סטריט", אך הוא דבק בתחזית שלו. הוא מציין שמדדי המניות הגדולים - דאו ג'ונס , S&P 500 ונאסד"ק - נמצאים ברמות גבוהות ובשיאים של שנים למרות המצב הרעוע באירופה וההאטה בסין, כך שהמגמה החיובית עשויה להימשך.

"2011 הייתה שנה של פחד מדפלציה בגלל מה שקרה ביוון", הוא אומר. "והנה אנחנו, עם ספרד שנמצאת עדיין בבעיות, והנאסד"ק מעל 3,000 נקודות. S&P 500 באזור ה-1,400 נק' והדקס בגרמניה סביב ה-6,700 נק'. ניתן לראות איתנות מדהימה של השווקים אל מול החדשות הרעות.

"אם חדשות טובות יתחילו לזרום וזה יקפיץ את המניות, המשקיעים הקטנים ייכנסו לשוק וזה ידחוף את המדדים לשיאים חדשים. אני חושב שאפשר לראות תנועות דומות למה שראינו ב-2003 וב-2009, כלומר השוק יעלה בכ-40%".

גייד מתייחס גם לאפשרות של תמרוץ הכלכלה באמצעות הפדרל ריזרב ע"י תוכנית הרחבה כמותית, או לחלופין הפחתות מס ע"י הממשל לשם הגברת הצריכה הפרטית. הוא מכנה את תוכניות התמרוץ "רפלציה", להן השפעה הפוכה מדפלציה.

"כשמתגברים על החשש מדפלציה מה שקורה זה תנועות גדולות בנכסי סיכון", אומר גייד. "זה מה שקרה לנו ב-2011. יש היום פרדוקס כי אם אתה חושב שהמניות יירדו אז תשואות האג"ח של ארה"ב וגרמניה צריכות גם כן לרדת, אבל כבר היום הן מגלמות מצב של פאניקה".

גייד ציין שהתשואות הנמוכות על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב וגרמניה הופכות אותן ללא-אטרקטיביות, מה שידחוף את המשקיעים לשוק המניות: "זה הופך את המניות לאטרקטיביות". גייד מעריך שהעליות החדות באמת בשוקי המניות יתרחשו בשווקים המתעוררים, בעוד הבנקים המרכזיים שם נוקטים בהרחבות כמותיות כדי להחליש את המטבעות המקומיים ולהאיץ את הצמיחה.