דרבן ומבני תעשיה השלימו מכירת נכס בניו-יורק ב-169 מ' ש'

2 החברות מקבוצת פישמן מוכרות נכס ברחוב פרנקלים במנהטן ■ בגרמניה קיבלה דרבן מימון ל-6 נכסים בהיקף של כ-200 מיליון שקל

חברות דרבן ומבני תעשיה שבשליטת אליעזר פישמן מדווחות הבוקר (א') כי חתמו על הסכם למכירת זכויותיהן בנכס מקרקעין שבבעלותן בחלקים שווים, ברחוב פרנקלין במנהטן ניו יורק, לצד שלישי.

בתמורה לזכויותיהן של דרבן ומבני תעשייה בנכס, ישלם הרוכש סך כולל של כ-169 מיליון שקל (כ-44.75 מיליון דולר).

שווי חלקן של דרבן ומבני תעשיה הינו בסך של 150 מיליון שקל, והן צפויות לרשום בגין המכירה רווח (ברוטו, אחרי הוצאות מכירה ולפני השפעות מס) של כ-4 מיליון שקל, וזאת בנוסף לרווח מצטבר (לפני מס), אשר נרשם עד כה בדוחותיהן הכספיים של דרבן ומבני תעשיה בסך כ-46 מיליון שקל.

בנוסף, מודיעה היום דרבן כי חתמה על הסכם לקבלת מימון לשישה נכסים בגרמניה בהיקף של כ-200 מיליון שקל. ההלוואה החדשה הינה ל-5 שנים בריבית Euribor + 2.65% ובפירעון קרן של כ-4% בשנה.

בתמורה לקבלת ההלוואה שעבדה החברה 6 נכסים, 5 בברלין ואחד בקלן, הנכסים משמשים בעיקר למשרדים. והשוכרים העיקריים במבנים הללו הם הדואר הגרמני וחברות הקשורות אליו.

דודו זבידה, מנכ"ל דרבן, אמר היום: "הסכם ההלוואה שנחתם ועסקת המכירה של פרנקלין הינם חלק מאסטרטגיית הקבוצה לחיזוק תזרים המזומנים. עסקת המכירה מדגישה את יכולת הקבוצה לזהות ולבצע עסקאות מורכבות בחו"ל ובישראל, כדוגמת העסקה הנוכחית שהחלה כרכישת שטר חוב מגובה משכנתה והשתלטות על הנכס ומסתיימת כעת במכירה ברווח משמעותי (מיום הרכישה רווח כלכלי בסך של כ-66 מיליון שקל).

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"