האם גליה מאור ושלמה ינאי יצטרפו ליאיר לפיד בפוליטיקה?

(עדכון) - כלל לא בטוח שהשניים רוצים לקפוץ למים הפוליטיים, אבל הם מחוזרים ע"י לא מעט מפלגות ■ בערוץ 10 מדווחים הערב: ינאי יצטרף למפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד

כדי להרכיב רשימות אטרקטיביות, מנסים ראשי המפלגות לעבות את הרשימות עם דמויות כלכליות בכירות. בין השמות שהוזכרו, מנכ"ל טבע הפורש, שלמה ינאי, ומנכ"לית בנק לאומי לשעבר גליה מאור. לפי דיווח ערוץ 10 הערב (א'), ינאי אבל כבר הצטרף לאחת המפלגות - "יש עתיד", של הפוליטיקאי הטרי יאיר לפיד.

כלל לא בטוח שהשניים רוצים לקפוץ למים הפוליטיים, אבל הם מחוזרים ע"י לא מעט מפלגות. באחרונה נקשר גם שמה של מאור עם רשימתו של יאיר לפיד. מאור סירבה להגיב, ומקורביה אמרו: "לא היו דברים מעולם".

ינאי הצהיר עם פרישתו מטבע כי בכוונתו להשתלב בעשייה ציבורית, הצהרה שמהווה קרקע פורייה לספקולציות לגבי עתידו. אפשר לשער שפניו של מי ששימש אלוף פיקוד הדרום וראש אגף התכנון במטכ"ל לא יהיו אל הליכוד, המשופע בגנרלים לשעבר, בעיקר לנוכח ההערכות שנתניהו יעדיף גם בממשלתו הבאה, אם ייבחר, את חברו אהוד ברק בתפקיד שר הביטחון. בנוסף, אנשים ששוחחו עם ינאי מאמינים שהוא משתייך לצד השני של המפה.

בשנתיים האחרונות ניסו כמה התארגנויות שמאל לקרום עור וגידים. ינאי קיבל לא מעט פניות, ואף לקח חלק בכמה מהמפגשים, אך ככל הידוע, טרם סיכם דבר. העובדה שהקמת כוח פוליטי חדש קורצת לו, נותנת דרור למחשבה שינאי לא ישלול הצטרפות ללפיד, ודאי כשאין צורך בהתמודדות פנימית.

ינאי: "לא מגיב לספקולציות כאלה או אחרות". ממפלגת יש עתיד נמסר: "איננו מגיבים לנושא הרשימה בשלב זה".