אל-אריאן: הבחירות באירופה - איום על הכלכלה הגלובלית

מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, מוחמד אל-אריאן: "השווקים צפויים להיסחר בפרמיית סיכון גבוהה יותר לאור הבחירות בצרפת ויוון"

"זה משוגע לחלוטין, אני לא יכול לסבול את זה יותר" - זה המסר המרכזי של הבוחרים בצרפת וביוון, לפי מנכ"ל קרן פימקו מוחמד אל-אריאן. האחרוחן התייחס לבחירות בשתי המדינות, שהתקיימו אמש ומאיימות כעת לטלטל את אירופה.

"סרקוזי הצטרף לרשימת הפוליטיקאים שנזרקו מהכס", המשיך אל-אריאן, במאמר שפורסם היום ב-CNBC. "ביוון, הסקרים מרמזים על כך ששתי המפגלות השולטות נכשלו בהבטחת 50% מהמושבים בפרלמנט".

אל-אריאן מתייחס כמובן לבחירות בצרפת וביוון. בצפרת פרנסואה הולנד נבחר לנשיא החדש. הבחירה בהולנד מטילה צל גדול על מדיניות הטיפול האירופאית במשבר, אותה הובילו קנצלרית גרמניה מרקל והנשיא הקודם סרקוזי, אשר כללה צעדים פיסקאליים נרחבים והקמתו של "משרד אוצר" אירופי - מהלכים להם פרנסואה התנגד בגלוי.

עוד הוסיף כי "השווקים צפויים להיסחר בפרמיית סיכון גבוהה יותר לאור הבחירות - על רקע חוסר הוודאות הפוליטית, ושלל סיכונים נוספים הנוגעים לאחדותו של גוש האירו. כך, גם המרווחים על האג"ח הממשלתיות בגוש האירו צפויים להתרחב, כמו גם על מחירי המניות והסחורות".

גם ביוון התקיימו אתמול בחירות כלליות לפרלמנט, כאשר סקרים עדכניים מצביעים על היחלשות משמעותית של מפלגת השלטון הנוכחית (הפאסוק), מה שצפוי להוביל להקמתה של קואליציה יציבה פחות - שתתקשה להמשיך במדיניות הצנע של הממשלה הקודמת, אשר הכרחתי לטובת הבטחת המשך הסיוע של יוון משאר מדינות אירופה.

"הבחירות באירופה הן צפירת אזעקה למנהיגי היבשת, המאיימים על היבשת ועל הכלכלה הגלובלית. יש לקוות שהפגיעות בטווח הקצר תוביל למאמצים נחושים יותר להגיע להסכמים באירופה, בטווח הארוך", סיכם אל-אריאן.