"מנהלי תיקי ההשקעות ממשיכים להסיט נכסים לחו"ל"

עמי רוזנברג, סמנכ"ל שקל אג'יו: הסיכונים המקומיים וסוגיית איראן תומחרו בפער הגדול שהיה ומגמה זו של 'תיקון' בביצועי השוק המקומי ביחס לשווקים בחו"ל - עשויה להימשך

התיקים המנייתיים (השקעה של עד 100% במניות) רשמו תשואה חיובית ממוצעת של 1.85% באפריל 2012, ותשואה מצטברת של 7.89% מתחילת שנת 2012. כך עולה מסקירת ניהול התיקים החודשית שערכה חברת שקל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות, מקבוצת שקל.

מנתוני שקל אג'יו עולה עוד, כי בכל מסלולי ההשקעה של התיקים המנוהלים נרשמה תשואות חיוביות נאות. מסלול ההשקעה האג"חי, ללא מניות, רשם תשואה חיובית ממוצעת של 2.22% מתחילת 2012, וזאת לאחר תשואה של 2.45% בכל שנת 2011. התיקים המעורבים, המשקיעים עד 20% מנכסיהם במניות, רשמו תשואה ממוצעת של 1.27% בחודש אפריל.

עמי רוזנברג, סמנכ"ל שקל אג'יו, מציין כי" מתחילת שנת 2011 ועד סוף מארס השנה נפתח פער של כ-28% לטובת מדד המניות האמריקאי S&P500 לעומת מדד ת"א 100, אולם, בחודש אפריל התמונה התהפכה ופער זה קטן בכ-4%. כפי שהערכנו, הסיכונים המקומיים וסוגיית איראן תומחרו בפער הגדול שהיה ומגמה זו של 'תיקון' בביצועי השוק המקומי ביחס לשווקים בחו"ל - עשויה להימשך. למרות זאת, תיקי ההשקעות המנייתיים, שכבר קיזזו כ-60% מהפסדי 2011, ממשיכים להסיט נכסים לשוקי חו"ל".

רוזנברג מציין את השפעות אפריל גם על תיקי האג"ח: "למרות שמדד המחירים לחודש מארס עלה ב-0.4% והמדד הקרוב צפוי לעלות בכ-1%, מציין הנגיד בהודעת בנק ישראל את רוח הנגידים בעולם, אשר עברו שוב למדיניות של הורדת ריבית לאור המשבר השב ומתפתח באירופה. כפועל יוצא, לצד האיזון הנשמר בין האפיק הצמוד לאפיק השקלי בתיקי ההשקעות, בלטה מגמת הארכת המח"מ באפיק השקלי מתוך הערכת מנהלי ההשקעות שהריבית בישראל לא תמהר לעלות כפי שנראה היה בתחילת השנה".