ב-UBS אופטימיים: ה-S&P יגיע ל-1,500 נק' עד סוף 2012

כלכלני בנק ההשקעות מציינים 3 סיבות מרכזיות לכך שהשווקים ישובו לעלות ■ בין היתר טוענים ב-UBS כי השווקים מגלמים כבר את ההאטה בכלכלה הגלובלית וכי צפויה עונת דוחות טובה גם ברבעון השני של 2012

למרות הסנטימנט השלילי בשווקים, שהחל עוד בסוף השבוע, עם פרסום דוח התעסוקה האמריקני שהצביע על יצירה של 115 אלף משרות באפריל, לעומת צפי ליצירה של 163 אלף משרות, ונמשך אמש (ב') לאחר שהתבררו תוצאות הבחירות ביוון וצרפת, לפיהם ציבור הבוחרים אמרו לא לתוכניות הצנע ובחרו במפלגות ובאישים ששמתנגדים לתוכניות הצנע, בבנק ההשקעות עדיין אופטימיים לגבי השווקים ומספקים 3 סיבות לגל עליות.

במסמך שפרסמו כלכלני UBS, נכתב כי ההשפעות השליליות של דוח התעסוקה ושל הבחירות באירופה לא יימשכו לנצח וטוענים כי קיימים סיבות טובות שיובילו את ה-S&P 500 לגל עליות של לכל הפחות 8%-15% ולרמה של 1,500-1,490 נקודות, לכל היותר עד סוף 2012.

ג'ונתן גולוב, אטסטרטג מניות ב-UBS מציין את עונת הדוחות הטובה של הרבעון הראשון, כאחת הסיבות הפונדמנטליות שיובילו לעליות. גולוב מבסס את הטיעון שלו על העובדה שמרבית החברות שדיווחו עד כה (קצת יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500) היכו את תחזיות האנליסטים, אך אלו מצידפ לא עידכנו כלפי מעלה את התחזיות שלהם לגבי הרבעון השני, כך שגולוב צופה כי גם ברבעון השני מרבית החברות ידווחו על דוחות טובים מהצפי, עניין שעשוי לתמוך בהמשך עליות.

הסיבה השניה שמציינים ב-UBS לכך שהמדדים ישובו לעלות היא העובדה שהם כבר מגלמים בתוכם את ההאטה בצמיחה של הכלכלה הגלובלית ואף נסחרים בדיסקאונט. כלכלני בנק ההשקעות מציינים כי התשואה על האג"ח ל-10 שנים של ארה"ב ירדה בחודש מאי ל-1.88% לעומת 2.39% במארס, ומרבית המניות החשופות לתנודתיות הכלכלית של ארה"ב נסחרות בדיסקאונט.

בנוסף, מציינים ב-UBS כי אומנם דוח התעסוקה איכזב, אך קיים אופק חיובי לגבי כלכלת ארה"ב. כך למשל האשראי הצרכני שפורסם אמש עלה לרמה הגבוהה ביותר מזה 10 שנים ושיעור האבטלה ירד במקצת לרמה של 8.1%.