הפתעה: התפוקה התעשייתית בגרמניה עלתה מעל לצפי

המדד רשם עלייה של 2.8% לעומת צפי לעלייה של 0.8% ■ בחודש שעבר נרשמה ירידה בהיקף התפוקה התעשייתית בכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו

ביום שבו המדדים המובילים באירופה רושמים ירידות שערים עם התגברות החששות מעתידה הכלכלי של יוון, גרמניה מספקת נקודת אור עם פרסום נתוני התפוקה התעשייתית לחודש מארס, שהצביעו על עלייה גבוהה יותר מצפי האנליסטים.

על פי הנתונים שפורסמו היום על ידי משרד האוצר הגרמני, חלה עלייה של 2.8% בהיקף התפוקה התעשייתית בגרמניה בחודש מארס, לעומת צפי לעלייה של 0.8% בלבד, וזאת לעומת הנסיגה שנרשמה בחודש פברואר ושעמדה על 0.3%. המדד שלא מותאם עונתית רשם עלייה של 1.6% לעומת צפי לירידה של 1.2%, כשבחודש שעבר המדד נותר ללא שינוי לעומת חודש ינואר.

"משבר החוב באירופה פוגע בביקושים בגוש האירו למוצרים תוצרת גרמניה, אולם הביקושים מצד מדינות ה-BRICS: ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה מפצים על הירידה בביקושים", אמר ג'ירד הסל, כלכלן בבנק BHF Bank. "ההתאוששות של כלכלת גרמניה מבוססת גם על ביקושים מקומיים גבוהים בעקבות אחוז התעסוקה הגבוה, העלייה במשכורות והעלייה בהיקף ההשקעות שתורמים לצריכה הפרטית והייצור התעשייתי".

הכלכלה הגרמנית התכווצה ברבעון הרביעי של 2011 לאחר שמשבר החוב באירופה פגע בצורה משמעותית בביקושים למוצרים מתוצרתה. הנתונים של היום מרמזים על כך שהכלכלה הגרמנית הצליחה להימנע מרבעון שני רצוף של התכווצות - דבר שמצביע על כניסה למיתון.