"ישראל יקרה לנו" לגליה מאור: אל תקחי המענק מבנק לאומי

בתנועת "ישראל יקרה לנו" קוראים למנכ"לית לאומי לשעבר לוותר על המענק שניתן לה - בהיקף של 3.25 מיליון שקל, לטובת הארכת תקופת הצינון שלה

בתנועת "ישראל יקרה לנו" שלחו אמש (ג') מכתב למנהלת בנק לאומי לשעבר, גליה מאור, בבקשה כי תוותר על מענק הפיצוי שניתן לה - אשר מטרתו להעריך את תקופת ה"צינון" שלה בעוד כ-18 חודשים נוספים, מעבר ל-6 חודשי צינון הנוכחיים להם היא מחוייבת בחוזה ההעסקה שלה. מאור תקבל עבור התחייבות זו מענק מיוחד של כ-3.25 מיליון שקל.

"אנו תקווה כי כמי שכוונותיה המוצהרות לאורך השנים היו לפעול למען רווחת הציבור בישראל תשתמשי בידע שצברת כדי לעצור את תהליך יוקר המחייה אשר מרסק את מעמד הביניים והשכבות המוחלשות שהם עמוד השדרה של החברה הישראלית", לשון התנועה, שהחלה את פעילותה בקיץ שעבר בזמן המחאה, בכדי להיאבק ביוקר המחייה בישראל.

"סכומים אדירים, אשר מופקדים מדי שנה על ידי אזרחי ישראל בבנק לאומי וכן מיליארדים הנגבים כעמלות משמשים את הבנק (אשר בראשו עמדת) למתן הלוואות לטייקונים", לשון המכתב. "הציבור בישראל מודע היטב לשיטה שעליה נבנתה המערכת הכלכלית בעשרים השנים האחרונות: הבנקים משלמים ריבית נמוכה על הפקדות הציבור, מלווים את כספי הציבור לטייקונים, הטייקונים מגיסים בעקבות זאת עוד כספים באגח"ים, משתלטים על מונופולים ומעלים את המחירים כדי לעמוד בהחזר חובותיהם. זהו מעגל הקסמים אשר בו אזרחי ישראל מממנים את אלו שעושקים אותם. זהו תהליך יצירת יוקר המחייה בישראל - ולבנקים תפקיד מרכזי".

"מדיניות זאת של בכירי המשק בישראל בעשרים השנה האחרונות, היא אחד הגורמים העיקריים למחאה החברתית כלכלית שפרצה באופן ספונטני בקרב חלקים כה ניכרים בציבור הישראלי", לשון המכתב. "אין אנו מייחסים לבכירי המשק כוונה זדונית לעשוק את הציבור בישראל, אולם ברור לנו כי כיום, בכירי המשק בישראל, ובינהם את, מבינים היטב שהציבור לא טועה בהבנת המצב שבו דורות שלמים נשחקים בעוד מעטים במשק מרוויחים על חשבון מעמד הביניים והמעמדות המוחלשים".

"לפיכך כתנועה המייצגת ציבור רחב אנו מוצאים לנכון להביע בפניך את שאט הנפש שאנו חשים לאור היוזמה לפצותך בסכום השערורייתי כאמור לעיל. אנו מוצאים לנכון לדרוש ממך, עם סיום תפקידך, לקחת אחריות על התנהלות זאת ולעצור אותה באופן אישי ואנו פונים אליך בבקשה לפעול להחזרת האחריות הציבורית וההוגנות הבסיסית הנדרשת ממוסדות פיננסיים בסדר גודל כמו בנק לאומי ולנקות את ידיך מיוזמת הפיצוי השערורייתית".