יחימוביץ': "מופז יוביל המחאה בקיץ? מלשכת נתניהו?"

יו"ר האופוזיציה הנכנסת תקפה את מופז ונתניהו: "האם האמנתם למילה אחת שיצאה מפיהם?" ■ "מופז חצה גבול מבחינת שקרים ואובדן בושה"

שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה ומי שתכהן כיו"ר האופוזיציה לאחר הקמת ממשלת האחדות של הליכוד עם קדימה, תקפה היום (ג') בחריפות את המהלך של רה"מ נתניהו ויו"ר קדימה שאול מופז.

"צפיתי במסע"ת של מופז ונתניהו", אמרה יחימוביץ' במסיבת עיתונאים שכינסה דקות ספורות לאחר המסע"ת של מופז ונתניהו. "העמידה הייתה בוטחת, הדיבור היה נחרץ - אבל האם האמנתם למילה אחת שיצאה מפיהם? האם הכל ריק מתוכן? את הקומבינה הזו לעולם לא נשכח. היא תיפול על ראשם של מי שהביא אותה. זו הונאה גורפת ומתמשכת".

יחימוביץ' המשיכה ואמרה: "פוליטיקה היא כלי נפלא למימוש השקפת עולם. כלי דמוקרטי מדרגה ראשונה, בו פעם בכמה שנים אנשים הולכים לקלפי, ומביעים את עמדם. זו יופיה של הדמוקרטיה. בשביל שתהיה דמוקרטיה, צריך מערכת פוליטית - ופוליטיקה היא נתבעת רק כשהיא פופוליסטית וכשמי שמחזיק בה, מחזיק בה בשם הישרדות. ככלל, תלמידים, מדובר במימוש המלא של רצון הרוב ושל הערכים הדמוקרטיים. מה נאמר לצעירים שלנו, לאלה שצריכים לקחת חלק בעיצוב עתיד המדינה ולהתפקד?

"האם מישהו צריך ויכול להאמין למילה אחת שיצאה מפיו של מופז? המערכת הפוליטית הזו היא הרסנית לדמוקרטיה. גוויית קדימה הולכת לייצר מדיניות הרסנית שמנוגדת לקולות האחרונים ששמענו בקיץ האחרון. תקציב 2013 הולך להיות מר ונמהר. תקציב קפיטליסטי שהולך להרחיב את הפערים במדינת ישראל. ומי עושה את זה? מי שהצהיר שיוביל את המחאה החברתית בקיץ. מאיפה? מהמשרד של נתניהו? אין גבול של דיסוננס בין המילים למציאות?".

יחימוביץ' הוסיפה כי "התחדדה בנו העובדה שאחנו היחדים שמהווים אלטרנטיבה לנתניהו כי מי שמהווים אלטרנטיבה דהרו אליו בלי תנאים בסיסיים. מי שלא רצה את העבודה עם 20 מנדטים יקבל אותה עם הרבה מאוד מנדטים בתום הקדנציה הזו. אני קוראת לכל מי שנגעל מהמהלכים האלה לבוא להתפקד לעבודה בראשותי".

היא תקפה בחריפות את מופז ואמרה: "אין כמו הדברים של מופז כדי להמחיש את גודל הקומבינה. מופז האשים אותי במסיבת עיתונאים בקומבינה עם נתניהו בעוד הוא יודע שלא דיברתי איתו והוא זה שעושה את הקומבינה בדרך כלל אנשים ששיקרו ונתפסו בכלכלתם מתביישים. אני לא ראיתי כאן בושה. יש במהלך של מופז חציית גבול מבחינת אובדן הבושה. המטרה של אופוזיציה היא להוות דרך חלופית וצריך לשבת באופוזיציה אם צריך. זה לא בושה, זה לא סיביר, זה כבוד מאוד גדול. אפשר לשרת את העם מהאופוזיציה".