הדולר התחזק מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.815 שקל

האירו נחלש אל מול הדולר והוא נסחר סביב ה-1.298 דולר לאירו ■ סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את תחזית דירוג האשראי של הבנקים בישראל מ"יציב" ל-"שלילי"

הדולר התחזק היום (ד') ב-0.342% אל מול השקל ושער היציג נקבע על 3.815 שקל לדולר, בעוד שהאירו ממשיך את מגמת ההיחלשות שלו וירד ב-0.09% אל מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.948 שקל לאירו. המסחר בזירת מטבע החוץ מתנהל כשברקע עדיין עומדות תוצאות הבחירות בצרפת ויוון שממשיכות להשפיע על השווקים בעולם. האירו ממשיך להיחלש אל מול הדולר והוא נסחר סביב ה-1.298 דולר לאירו. הדולר לעומת זאת, נחלש אל מול הין היפני והוא נסחר סביב 79.740 יין לדולר.

הבוקר אמר יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו: "התחזקות הדולר אל מול האירו והחשש של המשקיעים מהשפעות המהפך הפוליטי בצרפת, לצד אי הוודאות באשר לעתיד הממשלה ביוון עשויים להמשיך ולתרום לחולשת האירו ולהתחזקות הדולר הפרנק השוויצרי והין היפני. בטווח הקצר, אין שינוי בהערכתנו, לפיה טרם מוצה פוטנציאל התחזקות הדולר מול השקל, אולם השקל נותר מוגבל בתנועה לעבר רמות השיא הקודמות. בראייה לטווח הבינוני, אנו מעריכים כי השקל ישוב להתחזק".

נתחיל מהזירה המקומית ועם סוכנות דירוג האשראי מודי'ס שהודיעה על הורדת תחזית דירוג האשראי של מגזר הבנקים. סוכנות הדירוג הורידה את תחזית הדירוג שלה למגזר הבנקאות הישראלי מ"יציבה" ל"שלילית". על פי מודי'ס, התחזית החדשה משקפת את ההאטה הצפויה בצמיחה ואת הסביבה המאתגרת איתה צפויה להתמודד ישראל בשנה-שנה וחצי הקרובות.

"מדדי ההון של הבנקים בישראל הדוקים ביחס למקביליהם בעולם", מציינים במודי'ס, "בעוד חולשה בשוק האג"ח מכיל סיכון אשראי". עם זאת, הדוח של סוכנות הדירוג מצביע על כך שהגורמים הללו מותנו חלקית עקב תיקי המזומנים הבריאים של הבנקים.

בזירה האירופית, הנסיונות ביוון להרכיב ממשלה חדשה עדיין מרכזים את תשומת הלב של המשקיעים, כשרגע הוטל על גוש השמאל במדינה לנסות להרכיב ממשלה לאחר שגוש הימין הודיע שלשום שהוא לא הצליח להרכיב ממשלה. הפרשנים מעריכים כעת שתוצאות הבחירות האחרונות לא יאפשרו הרכבת ממשלה יציבה והיוונים יצטרכו שוב ללכת לבחירות חדשות בחודש הבא.

"אנו מעריכים כי הסנטימנט השלילי עלול לצבור תאוצה ביומיים הקרובים, היות והחדשות לא צפויות להשתפר, אלא להפך", נכתב בסקירה של כלכלני ATRADE. "האנדרלמוסיה הפוליטית ביוון תמשיך לטלטל את השווקים עוד זמן מה, אלא אם יקום ממשל חזק שיהא נחוש לשמור על ההסכמים של הממשל הקודם מול האיחוד האירופאי וקרן המטבע הבינלאומית, מה שיאפשר ליוונים להמשיך לקבל את כספי הסיוע, בכדי לא להגיע למצב שהם יאלצו לעזוב את גוש האירו".