רוביני: "אירופה - תאונת רכבת בהילוך איטי; תסיים כמו יפן"

פרופ' נוריאל רוביני על המצב באירופה: "גוש האירו יתפרק בסופו של דבר, יוון תפרוש ממנו בשנה הבאה" ■ ומהי אסטרטגיית ההשקעות שלו? 70% במניות בחו"ל, היתר במזומן

תוצאות הבחירות האחרונות באירופה, במסגרתן נבחר נשיא חדש בצרפת והתערער הסדר השלטוני ביוון, מוביל את פרופ' נוריאל רוביני, המכונה "נביא הזעם", לחדד את תחזיותיו הקודרות באשר לעתיד הכלכלי של היבשת. הלילה (ד') דימה רוביני את המצב באירופה ל"תאונת רכבת בהילוך איטי", וציין כי יוון צפויה לעזוב את גוש האירו בשנה הבאה.

רוביני התייחס לתוצאות הבחירות ביוון, במסגרתן התחזקו מפלגות השמאל הקיצוניות אשר מתנגדות למדיניות הפיסקאלית הנוכחות באירופה, המובילה את הממשלות ה"חייבות" לקיצוצים וצנע. "תוצאות הבחירות מעלות את הסבירות שיוון תאלץ שוב לארגן מחדש את חובותיה ולדון מחדש על תנאי החילוץ שלה", דברי רוביני, בריאיון ל-CNBC.

אתמול, נזכיר, אמר ראש קואליציית השמאל ביוון שהרוויחה את המקום השני בבחירות השבוע עקב אמון הציבור היווני המתנגד לצעדי הצנע, כי ההתחייבויות של יוון תחת הסכם החילוץ של ה"טרויקה" (האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי) בטלות.

רוביני, אשר הזהיר במהלך השנה החולפת ש"סופה מושלמת" עומדת להגיע ולטלטל את הכלכלה הגלובלית ב-2013, ציין כי להערכתו גוש האירו "יתפרק בסופו של דבר", וכי הוא צופה ש-2 או 3 מדינות החברות בגוש האירו יעזבו אותו כבר בשנים הקרובות.

"הכלכלה באירופה תסבול לבסוף מסטגנציה, בדיוק כמו יפן", הוסיף, וציין כי הוא מודאג ממה שקורה ביבשת, אירועים הגורמים לו לשנות את אסטרטגיות ההשקעה שלו. רוביני מחזיק 70% מההשקעות שלו במניות בחו"ל, כאשר חצי מההשקעות הללו מושקעות בארה"ב. יתר ההחזקות (30%) נשמרות במזומן.