הזרים חוזרים לשוק: השקיעו 130 מ' ד' בבורסה בחודש מארס

בגזרת האג"ח הממשלתיות, ביצעו הזרים במהלך מארס מימושים בהיקף של 850 מיליון דולר ■ באשר למוסדיים ומשקי הבית הישראליים - הגדילו ההשקעה במניות ובאג"ח

ההשקעה של תושבי החוץ באפיק המנייתי בשוק ההון המקומי הסתכמה בכ-130 מיליון דולר בחודש מארס, לאחר השקעות של כ-60 מיליון דולר בפברואר.

בגזרת האג"ח הממשלתיות, ביצעו הזרים במהלך מארס מימושים בהיקף של 850 מיליון דולר באג"ח (בעיקר לא צמודות), וזאת בהמשך למימושים של כ-310 מיליון דולר בחודש פברואר.

בסך הכל בחודש מארס, פעילות תושבי החוץ במק"מ הייתה מאוזנת - לאחר מימושים של כ-10.8 מיליארד דולר מאז מארס 2011. באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמו בחודש זה מימושים של כ-200 מיליון דולר.

ההשקעות הישירות במשק של תושבי חוץ שבוצעו דרך מערכת הבנקאות המקומית, הסתכמו במארס ב-100 מיליון דולר, כאשר עיקר הפעילות התרכזה בענפי הטכנולוגיה העילית והתעשייה.

באשר להשקעות המוסדיים ומשקי הבית הישראליים בשווקים בחו"ל, הסתכמו אלה בהשקעה של כ-370 מיליון דולר במניות (מתוכם 250 מיליון דולר של משקי הבית והיתר של המוסדיים), וכ-120 מיליון דולר באג"ח סחירות בחו"ל (95 מיליון דולר של משקי הבית).

ההשקעות הישירות של הישראלים בחו"ל הסתכמו במימושים של כ-100 מיליוני דולר, אשר התרכזו בעיקר בענף הכימיה.