עכשיו זה רשמי: שאול מופז מונה למשנה לראש הממשלה

71 חברי כנסת הצביעו בעד המינוי, 23 התנגדו, אף אחד לא נמנע ■ לפני כן נתניהו ונציגי הקואליציה ביקשו הפסקה בדיון, וסירבו לפרט האם קיימים הסכמים נוספים בין קדימה והליכוד מלבד מה שפורסם

מהערב: המשנה לראש הממשלה שאול מופז. השר החדש הושבע הערב (ד') לממשלה, לאחר שהכנסת אישרה את המינוי ברוב גדול. 71 חברי כנסת הצביעו בעד המינוי, 23 התנגדו, אף אחד לא נמנע.

לפני כן, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ביקש הפסקה בדיון על מינויו של שאול מופז לשר בלי תיק ולמשנה לראש הממשלה בכנסת, לאחר שנציגי הקואליציה סירבו לפרט האם קיימים הסכמים נוספים בין הליכוד לקדימה מלבד מה שפורסם. לעת עתה, מופז טרם התמנה לשר - אך שלי יחימוביץ' כבר החליפה אותו כיושבת ראש האופוזיציה. ככל הנראה, הכוונה בהסכמים הללו היא למינויים נוספים של אנשי קדימה.

לא מן הנמנע שאנשי קדימה ייקחו את אחד מתיקיו של משה כחלון - התקשורת או הרווחה, או סילבן שלום - פיתוח הנגב והגליל ושיתוף פעולה איזורי. בנוסף מתפנים גם תפקידיהם של מתן וילנאי ויוסי פלד. השר להגנת העורף, מתן וילנאי, מונה לשגריר בסין ופלד עזב את תפקידו כשר בלי תיק לטובת תפקיד יושב ראש קצא"א.

חברי הכנסת מטעם האופוזיציה עלו לדוכן המליאה, ותקפו את מופז. חבר הכנסת מהעבודה, בנימין פואד בן-אליעזר, אמר למופז "האמנתי באמונה שלמה שתהיה מסוגל לשקם את קדימה, להעמיד אותה על הרגלים ולהכין אותה לקראת הבחירות. אבל העדפת למכור את נשמתך לשטן. השטן הוא היחידי שהרוויח. יושבת ראש מר"צ, זהבה גלאון, הוסיפה: "קדימה ומופז מוציאים שם רע לאופורטוניזם. משא ומתן ושוויון בנטל - תירוצים עלובים לכניסה לממשלה לצורך הישרדות. זה מגה תרגיל מסריח".

יושבת ראש מר"צ, זהבה גלאון, הוסיפה: "קדימה ומופז מוציאים שם רע לאופורטוניזם. משא ומתן ושוויון בנטל - תירוצים עלובים לכניסה לממשלה לצורך הישרדות. זה מגה תרגיל מסריח".

מוקדם יותר הבהיר יושב ראש ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, כי גורלה של הקואליציה החדשה תלוי בשני מבחנים עיקריים: החוק שיחליף את חוק טל ופינוי גבעת האולפנה. "הצעת הגיוס לכל שהעביר לנו יושב-ראש הקואליציה זאב אלקין אינה מקובלת עלינו. אני נתנגד לכל הצעה שעניינה מריחה" - הסביר ליברמן בפתח ישיבת סיעתו.

מאיר דגן, לשעבר ראש המוסד וכיום יושב ראש תנועת "יש סיכוי" הקוראת לשינוי שיטת הממשל, אמר כי יעדי ממשלת האחדות נכונים. "מדינה וממשלה לא נמדדת רק במה שהיא אומרת - היא נמדדת קודם כל במה שהיא עושה. אני מקווה שמופז יצליח בעזרתו של ראש הממשלה להעביר את שינוי שיטת השלטון ולהעביר את חוק טל נראה". דגן הוסיף כי אין בכוונתו לפנות לפוליטיקה. "להיות פוליטיקאי זו עבודה קשה ביותר. יש דברים שאיני מוכן לעסוק בהם", הסביר דגן.