קשיים תזרימיים בקיקה ישראל: עובדי החברה לא קיבלו שכר

קיקה תיפגש עם הבנקים בניסיון להגיע להסדר שיאפשר את המשך פעילותה ■ ‎כפי שנחשף ב"גלובס", קיקה סיימה את 2011 בהפסד של 45 מיליון שקל

רשת הריהוט האוסטרית קיקה נמצאת בקשיים תזרימיים מול הבנקים, ועל כן עובדי החברה לא קיבלו שכר עבור חודש אפריל, ואף לא ברור בשלב זה אם יקבלו שכר עבור חודש מאי.

עובדי הרשת אף מאיימים כי אם לא יקבלו שכר, יגיעו מחר לחנות קיקה בנתניה ויוציאו סחורה.

הרשת צפויה בימים הקרובים לקיים פגישות עם הבנקים, כדי לנסות להגיע להסדר שיאפשר את המשך פעילותה.

נזכיר כי בעל המניות העיקרי בקיקה הוא סלומון בטיטו, ואילו חברת אשטרום נכסים הציבורית מחזיקה ב-15% ממניות החברה.

לפני כחודש פורסם ב"גלובס" כי על-פי דוחות אשטרום נכסים, קיקה ישראל סיימה את שנת 2011 בהפסד כבד של 45 מיליון שקל, לאחר הפסד של 13 מיליון שקל ב-2010 (הוצאות הקמה), והגירעון שלה בהון העצמי עומד על 58 מיליון שקל, כשמולו התחייבויות של 146 מיליון שקל. הערכת שווי לקיקה ישראל שבוצעה לבקשת אשטרום נוקבת בערך של "0".

עוד צוין בדוח כי ישנם ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה ישראל כ"עסק חי".

לפי ההערכות בשוק, לבטיטו אין יכולת להמשיך ולממש את פעילות החברה, ואילו חברת אשטרום, לפי אותן הערכות, החליטה להפסיק להזרים כסף למותג האוסטרי.

קיקה פועלת במתחם בנתניה בסמוך לסניף איקאה. המבנה, שנבנה במיוחד עבור קיקה, מצוי בבעלותה של חברת אשטרום.

המותג קיקה נתפס כמתחרה לאיקאה, אולם הוא ידוע ברמת מחירים גבוהה יותר. קיקה התקשתה כבר בתחילת הדרך להציע תמהיל מוצרים ומחירים שישרת היטב את הצרכן הישראלי.

הסניף של קיקה אמנם נחנך בישראל כחודש לפני פתיחתו המחודשת של סניף איקאה בנתניה, וקיקה זכתה לכמה שבועות של "חסד", אך המכירות היו נמוכות מהמצופה.

אם בעתיד קיקה תפסיק את פעילותה בישראל, תיאלץ אשטרום לבצע שינויים במבנה, בהשקעה שעשויה להגיעה לעשרות מיליוני שקלים, כיוון שהמבנה מותאם לסוחר יחד, ולא ניתן יהיה להשכירו למספר בעלי עסקים.

טרם התקבלה תגובת קיקה לידיעה.