חברת החשמל: כמות הגז מ"ים תטיס" שוב הופחתה

נובל אנרג'י הודיעה לחברת החשמל כי הכמות היומית של גז טבעי שתסופק לחברה משדה מארי B הופחתה לכ-95 אלף MMBTU (כרבע מהכמות החוזית), מה שיצריך רכישת דלקים חלופיים ב-250 אלף דולר

חברת החשמל הודיעה היום (ד') כי קיבלה מכתב מנובל אנרג'י לפיו הכמות היומית של גז טבעי שתסופק לחברה משדה מארי B הופחתה לכ-95 אלף MMBTU (כרבע מהכמות החוזית), וכי קיימת אפשרות להפחתה נוספת בעתיד של כמות הגז הטבעי המסופקת לחברה משדה זה.

חברת החשמל ציינה כי מבדיקה ראשונית עולה כי העלות הנוספת בגין רכישת דלקים חלופיים יקרים חלף הגז הטבעי בעקבות ההפחתה האמורה, נאמדת בכ-250 אלף דולר ליום.

כל זאת, לאחר שבינואר התקיימה במשרד האנרגיה והמים ישיבה בה הודיעה נובל אנרג'י כי תיאלץ לבצע הפחתה נוספת בהיקף הפקת הגז מבארות "Mari-B" של מאגר ים תטיס.

רכישות הסולר מייקרות את תעריף החשמל בעשרות אחוזים. עד כה דיווחה החברה כי תזדקק ל-10 מיליארד שקל נוספים השנה למימון רכישות הסולר, ועל רקע זה דרשה להעלות את תעריפי החשמל מיידית ב-30%.

מנובל אנרגי נמסר: "אנו עושים כמיטב יכלתינו על מנת לספק גז ממאגר ים תטיס. בנוסף לכך, אנו משקיעים מאמצים רבים בהוספת גז ממאגר נועה ומהפינקלס בכדי להוסיף לכמויות הגז המוזרמות מים תטיס".