בלומברג: 60% מהמשקיעים צופים שיוון תפרוש מגוש האירו

סקר בלומברג, עליו השיבו 1,253 משקיעים, אנליסטים וסוחרים מעלה תמונה קודרת לגבי עתיד גוש האירו ■ אסטרטג: "מבחינה פיננסית המשבר יכול רק להחמיר"

גוש האירו צפוי לאבד את אחת מחברותיו, כאשר יותר מ-50% מהנשאלים בסקר "בלומברג" צופים כי יוון תפרוש מהגוש השנה, לאחר תוצאות הבחירות לפרלמנט במדינה שחיזקו את מפלגות השמאל, המתנגדות למדיניות הצנע וההסכמות עם המוסדות הפיננסיים הבינלאומיים.

כ-57% מהנשאלים בסקר "בלומברג", עליו השיבו 1,253 משקיעים, אנליסטים וסוחרים הרשומים לשירותי החדשות של בלומברג - ציינו כי לדעתם לפחות מדינה אחת תנטוש את גוש האירו עד סוף השנה. כ-80% צופים "עוד כאב" בשוק האג"ח האירופאיות, קרי עלייה בתשואות של אג"ח המדינות ה"חייבות", ביניהן איטליה וספרד.

עוד עולה מהסקר, כי המשקיעים באירופה נעשים מודאגים יותר מהאפשרות שספרד תפשוט רגל, וכן כי פחות ופחות מהם בוטחים בכלכלת צרפת ומוכנים לקנות אג"ח צרפתיות - לאחר בחירתו של פרנסואה הולנד לנשיא החדש (הסקר נערך ב-8 במאי).

"מבחינה פיננסית המשבר יכול רק להחמיר", אומר מייקל דרקס, אסטרטג ב-FXPro פיננשל סרוויס. "צפו לפריסה מחדש של חובות בעוד מדינות. כמו כן, זה יהיה מפתיע אם יוון לא תעזוב את גוש האירו בתוך שנה".