דיווח: הרשויות דוחות את רכישת אינסטגרם ע"י פייסבוק

לפי הדיווח, שני מקורבים לנושא מסרו כי נציבות הסחר האמריקנית (FTC) החלה לגבות עדויות ממתחרותיה של פייסבוק כדי לנסות ולהבין את השלכותיה של עסקת הענק ■ לפי הערכות הבדיקה עלולה להימשך עד כשנה

מכה לפייסבוק. "הפיננשל טיימס" מדווחת כי נציבות הסחר האמריקנית (FTC) עשויה לדחות את אישור עסקת הענק של הרשת החברתית, במסגרתה היא רכשה את אפליקציית הצילום אינסטגרם. לפי הערכות, דחייה שכזו, עלולה להימשך כשנה ולשבש את אסטרטגיית ההתרחבות של פייסבוק.

לפי הדיווח, שני מקורבים מסרו כי נציבות הסחר האמריקנית (FTC) עורכת בדיקה מיוחדת בכל הנוגע לעסקת הענק של פייסבוק, וכי היא החלה לגבות עדויות ממתחרותיה של פייסבוק כדי לנסות ולהבין מה יהיו ההשלכות של רכישה זו.

לפי הערכות תהליך זה עשוי לעקב את אסטרטגיית ההתרחבות והפרסום הסלולרי של פייסבוק, כמו גם לדחות את השלמת העסקה מעבר לרבעון השני - תאריך היעד הסופי שהציבה לעצמה פייסבוק לסגירת העסקה.

יש לציין, כי הבדיקה שמנהלת הנציבות היא שגרתית והיא עורכת כלפי כל עסקה גדולה בהיקף של יותר מ-66 מיליון דולר, אך במקרים מסוימים היא עשויה להימשך עד כשנה, עניין שכאמור עשוי לשבש את התוכניות של פייסבוק שכבר דיווחה במסמכי ההנפקה שהגישה לרשות לניירות ערך האמריקנית כי היא תשלים את עסקת אינסטגרם בתחילת הרבעון השני של 2012.

כאמור, לפי כחודש הודיעה הרשת החברתית כי היא רוכשת את אפליקציית הצילום הפופלרית אינסטגרם תמורת מיליארד דולר במזומן ובמניות החברה. מאז, הודיעה החברה כי בכוונתה להנפיק את מניותיה בבורסת נאסד"ק.

הרבה גבות הורמו אז, לנוכח הסכום הגדול שפייסבוק הייתה מוכנה לשלם עבור אינסטגרם, בייחוד לאור העובדה שהאחרונה היא חברה קטנה המונה רק 6 עובדים וללא הכנסות. צוקרברג כתב מיד לאחר הרכישה בפוסט מיוחד שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי: "נעבוד בצמוד לצוות של אינסטגרם כדי להציע את החוויה הטובה ביותר לשיתוף תמונות סלולריות יפות. אמנם יש הבדלים בחוויות של שתי החברות, אך אנחנו צריכים לחשוב בצורה פתוחה על שמירה ובנייה של החוזקות והיכולות של אינסטגרם מאשר לנסות ולשלב כל דבר בתוך פייסבוק".

מנכ"ל פייסבוק ציין עוד כי בכוונת החברה לשמור על היכולת של אינסטגרם לשתף תמונות גם ברשתות חברתיות אחרות וכן על האפשרויות לעקוב ולהיות נעקב בנפרד מהחברים בפייסבוק.