לידיעת טבע: מיילן תשווק גרסה גנרית לליפיטור באירופה

יצרנית התרופות האמריקנית קיבלה אישור לשיווק הליפיטור, גלולה נגד כולסטרול, בצרפת, בלגיה, בריטניה, הולנד ואירלנד ■ טבע השיקה גרסתה הגנרית לתרופה ברבעון הרביעי של 2011

יצרנית התרופות האמריקנית מיילן , הודיעה היום (ו') כי היא מתחילה לשווק את גרסתה הגנרית לתרופת הליפיטור בצרפת, בלגיה, בריטניה, הולנד ואירלנד - לאחר שזכתה באישור רגולטורי לשיווק התרופה בכל מדינה ומדינה.

מדובר בתרופת ה-Atorvastatin Calcium, המשמשת כגרסה הגנרית לליפיטור של פייזר, שהיא גלולה נגד כולסטרול.

טבע הישראלית, כזכור, זכתה מה-FDA לאישור בלעדי לשיווק גרסה גנרית לליפיטור של פייזר בארה"ב ברבעון הרביעי של 2011, במשך כ-180 ימים - יחד עם רנבקסי ההודית.

מלבד טבע המשיקה את הגרסה הגנרית לליפיטור, גם פייזר חתמה על הסכם עם החברה הגנרית ווטסון לפיו שתי החברות ישווקו ביחד את הגרסה הגנרית שלהן לתרופה ובכך יוכלו למתן את המכה הצפויה למכירות תרופת המקור של פייזר. הסכם עם החברה הגנרית ווטסון לפיו שתי החברות ישווקו ביחד את הגרסה הגנרית שלהן לתרופה ובכך יוכלו למתן את המכה הצפויה למכירות תרופת המקור של פייזר.

ב-J.P.מורגן צופים כי שוק הגנריקה של הליפיטור יגדל ל-60% בתקופת ההשקה הבלעדית של התרופה. על פי בנק ההשקעות, כ-97.6% מהגרסה הגנרית שווקו ע"י ווטסון הנמצאת בשיתוף פעולה עם פייזר. "צופים כי הגרסה של ווטסון תתפוס כ-60% משוק הגנריקה של התרופה במהלך ה-180 ימי ההשקה הבלעדיים בארה"ב", כך על-פי J.P.מורגן.