בגלל חשש מקריסה: צה"ל יעצור בניית הבור החדש בקריה

"ידיעות אחרונות": העבודות על הבור החדש במתחם הקריה, שאמור לשמש כ"מרכז העצבים" של צה"ל בעת מלחמה - נעצרו ■ הסיבה: ביקורת של חברה אזרחית על המבנה שקבעה כי בעת הפצצה כבדה הבונקר החדשני עלול לקרוס

בצה"ל החליטו לפני כמה שנים להתחיל בבנייתו של בור פיקוד חדש ומשוכלל מתחת לפני השטח במטרה להחליף את הבור הישן, הקיים בקריה מאז שנות ה-70. מתברר, כי כעת החליטו בצמרת הצבא להפסיק במפתיע את בנייתו של הבונקר החדשני, וזאת בשל חוות דעת חיצונית של חברה אזרחית הקובעת כי המבנה לא יעמוד במתקפת טילים, שעלולה להיות משוגרת לכיוונו במהלך מלחמה כדי לשתקו. כך פורסם ב"ידיעות אחרונות".

הבור החדש, שבנייתו התקדמה באופן משמעותי בחודש מרס האחרון, אמור היה להוות את "מרכז העצבים" של צה"ל, ולכלול את מערכות התקשוב המתקדמות ביותר שקיימות כיום בצבא. צה"ל השקיע עד היום עשרות מיליוני שקלים בבניית הבונקר התת-קרקעי החדש, והיה אמור להשקיע סכום גדול נוסף בעתיד. סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר נווה אמור להציג את ממצאי החברה האזרחית שבדקה את הבור בפני מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני, אז ינסו השניים למצוא פיתרון חלופי למצב שנוצר.

העובדה כי טילים ארוכי טווח של חיזבאללה מכוונים לקריה ועלולים להיות משוגרים בזמן מלחמה בניסיון לנתק את "מרכז העצבים" של צה"ל, ידועה למודיעין הישראלי ולכן חשיבותו של הבור החדש גבוהה מאוד. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מטבע הדברים אין באפשרותנו לפרט באשר להיערכות מבצעית כזו או אחרת".