לידר: "ב"י יוריד תחזית הצמיחה מתחת ל-3% לשנת 2012"

בלידר שוקי הון יוצאים בסקירה לקראת פרסום אומדן הצמיחה הראשון של הלמ"ס לרבעון הראשון ב-2012 ■ מעריכים כי תדווח על צמיחה של 2% הרבעון, לעומת 3.4% ברבעון הקודם

כלכלת ישראל צפויה להציג האטה ברבעון הראשון של 2012, לקראת דיווח הלמ"ס על אומדן הצמיחה הראשון לרבעון ביום ד' הקרוב - כך טוענים היום (א') בלידר שוקי הון, בסקירת המאקרו השבועית שלהם. בלידר צופים כי הלמ"ס תדווח על צמיחה של כ-2% בלבד ברבעון.

בלידר מסבירים כי שלל נתונים בכלכלת ישראל מצביעים על התמתנות בפעילות הכלכלית - ביניהם הביקוש לדיור שנמצא במגמת ירידה, מדד אמון הצרכנים שקרוב לרמת שפל, המיתון בגידול במספר משרות השכיר וסקר החברות של בנק ישראל המצביע על ירידות בקצב ההזדמנות.

בלידר מציינים כי סקר החברות של בנק ישראל מצביע על ירידה בהזדמנות נטו גם לייצוא וגם לשוק המקומי ברבעון הראשון של 2012, אך בשיעור מתון יותר מברבעון הקודם. "מגמה דומה אובחנה גם במדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וסקר ציפיות של התאחדות התעשיינים", כותבים כלכלני לידר.

בבית ההשקעות מעריכים כי כלכלת ישראל תסבול מצמיחה איטית ברבעון הראשון של שנת 2012, כמו גם ברבעון השני - כאשר אומדן הצמיחה שיתפרסם ביום ד' הקרוב על ידי הלמ"ס "עלול לאכזב", ולהצביע על צמיחה של 2% ברבעון (לעומת 3.4% ברבעון הרביעי של 2011).

"בעקבות הצמיחה הנמוכה ברבעון הראשון וההרעה בסביבה הגלובלית לאחרונה, ב"י צפוי לעדכן את תחזית הצמיחה לשנת 2012 כלפי מטה אל מתחת ל-3%", מסכמים בלידר.