סופר-פארם תפסיק למכור מכשירים של פלאפון

נמצאת במגעים לשיתוף-פעולה עם הוט מובייל ■ ככל הנראה, בחודשים האחרונים הלקוחות קנו פחות טלפונים סלולריים וציוד קצה דרך סופר-פארם

פלאפון וסופר-פארם צפויות לסיים את שיתוף-הפעולה ביניהן - כך נודע ל"גלובס". את פלאפון צפויה להחליף מירס (הוט מובייל), ובין הצדדים מתקיימים כעת מגעים לשיתוף-פעולה.

בתחילת 2009 הושק שיתוף-הפעולה בין פלאפון וסופר-פארם, במסגרת השקת הרשת הסלולרית החדשה של פלאפון. החברה, שהחליפה את פרטנר, ביקשה להגביר את הנוכחות שלה בשוק, לקדם את הרשת החדשה שלה ואת הדגמים של הטלפונים הסלולריים שלא היו עד כה ברשותה בשל סיבות טכנולוגיות. לשם כך היא נזקקה לפריסה ולניסיון שיש לסופר-פארם בשיווק מוצרים סלולריים.

כעת הסיטואציה השתנתה, וכך גם הצרכים השיווקיים של החברה, לאחר שהגיעה לפריסה עצמית של 200 נקודות מכירה ברחבי הארץ, בקניונים ובמרכזי המסחר.

ירידה במכירות הסלולר

בחודשים האחרונים התגברה ההערכה בקרב שתי החברות כי ההסכם במתכונתו הנוכחית אינו מגשים את הציפיות המסחריות של שני הצדדים, ולכן הוחלט לסיים את ההתקשרות. ככל הנראה, הלקוחות קנו פחות טלפונים סלולריים וציוד קצה דרך סופר-פארם.

עם זאת, בסופר-פארם בוחנים אפשרויות שונות לשמור ולקיים פעילות סלולרית כזו או אחרת, ובחברה אף שקלו אם להיכנס בצורה עצמאית לתחום ה-MVNO.

במקביל, כאמור, מקיימת הוט מובייל מגעים עם הרשת במטרה להשיק באמצעותה את הפעילות הסלולרית החדשה, אך העניין עדיין לא סגור. החברה צפויה להשתמש בנקודות המכירה והפריסה שיש להוט, אך כנראה שהחליטה כי לא די בכך, ולכן היא מחפשת אלטרנטיבות נוספות.

נציין כי השוק הסלולרי משנה את פניו גם בהיבט של ציוד קצה, ויותר ויותר משווקים עצמאיים מתחילים למכור ציוד כזה, כך שהתחרות גדלה. מצד שני, המחירים והרווחים נשחקים, וחברות הסלולר בוחנות את הכדאיות הכלכלית שבהחזקת מערך הפצה נרחב ונערכות לקיצוצים גם בתחום זה.

החברות סירבו להגיב לידיעה.