שני סוחרים בג'י.פי מורגן מפוטרים עקב פרשת ההפסדים

אחד מהסוחרים שמשלמים את המחיר הוא סוחר ממולח המכונה "הלוויתן של לונדון" שפתח פוזיציות מסחר חריגות בגודלן והפסיד בגדול ■ הסוחרת השניה היא אחת הנשים הבכירות בוול סטריט

בעוד מנהלי בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן מנסים לעכל את הפסדי המסחר העצומים שהם רשמו בתוך זמן קצר, והורדת דירוג האשראי מצידן של סוכניות הדירוג S&P ופיץ', כעת שני סוחרים בכירים משלמים את המחיר ומפוטרים מבנק ההשקעות, זאת במטרה להשקיט את הלהבות ואת זעם המשקיעים והרגולטורים.

לפי דיווח שפורסם ב-CNBC, אחת מבין השניים שעוזבים כבר היום (ב'), היא אינה דרו, מנהלת מסחר ראשית ואחת הנשים הבכירות בוול סטרי, כעת, היא משלמת את המחיר על ההפסדים שרשם הבנק ואותם חשף ג'ימי דימון, מנכ"ל ג'י.פי מורגן, ביום חמישי האחרון.

כאמור, הפרשה מתמקדת בסוחר יליד צרפת שלו, שכינוייו הם "וולדמורט" ו"הלווייתן של לונדון" זאת בשל פוזיציות המסחר החריגות בגודלן שהוא צבר ונראה שהתקלקלו לו. ברונו מישל אייקסיל, מנהל את דסק האשראי ביחידה הלונדונית של משרד ההשקעות הראשי של ג'יי.פי מורגן שמעסיקה 400 עובדים. לפי הבנק, היחידה הזו מגדרת פוזיציות ומשקיעה "עודפי פיקדונות", והיא הנחשבת אחראית להפסדים האחרונים.

דרו בת ה-55 עובדת בבנק ההשקעות כבר יותר מ-3 עשורים וכיהנה בתפקיד האחרון בתור מנהלת השקעות ראשית, התבקשה לעזוב את תפקידה עוד היום, כך לפי מספר בכירים בבנק ההשקעות אותם מצוטט CNBC.