מדברים על הקיר

רחלי רוטנר יוצרת בפייסבוק את "ביבי מאויר", אריאל ויסמן יוצר את הקומיקס "מצחיקולים", וביחד הם מנהלים זוגיות מקוונת בעזרת ססטוסים, איורים וממים

רחלי רוטנר מייללת בקול תינוקי: "ת*י, ת*י, ת*י, ת*ילטף או*תי!", אריאל ויסמן חונק אותה עד שהיא מפסיקה לפרכס. פאוזה דרמטית. רוטנר חוזרת לחיים וליללות. ויסמן מליט את פניו בידיו. כך נראית הזוגיות של הפאוור קאפל הכי מטריד בפייסבוקיה הישראלית.

היצירה של ויסמן ורוטנר מגיבה לאקטואליה, לגולשים, זה לזה ולשדים שבראשיהם. רוטנר מפרסמת את "ביבי מאויר", איורים ילדותיים של הסטטוסים של ראש הממשלה. לויסמן יש את "מצחיקולים", קומיקס סאטירי ופוגעני שהלוגו שלו היה גס מדי לפייסבוק. רוטנר חגגה על כוכבי "מאסטר שף ילדים", קיבלה מכתב תלונה מקרוביו של אחד מהם, והגיבה בתמונה שבה ביגרה את הדמויות וקראה לה "מאסטר שף מבוגרים מכובדים". ויסמן פרסם סדרת משחקי יריות בגוף ראשון בגוגל סטריט וויו, שהציגה את לארה קרופט במאה שערים ליד שלט "אל תעברי בשכונתנו בלבוש לא צנוע".

אבל היצירה המרתקת באמת היא הזוגיות המקוונת שלהם. ויסמן הוא הלוזר הציני הסמולני עם הסמיילי העצוב הנצחי. רוטנר היא הג'ואיש יזראלי פרינסס עם המבט הילדותי המשתאה והדיבור התינוקי. היא מציפה לו את הוול בבקשות ליטוף. הוא מבקש "תיתאבדי כבר בבקשה):". היא מאיירת אותו כראש עם כנפי עטלף שמגיע לדייט איתה. אהבה. "הזוגיות הווירטואלית שלנו די אותנטית בסך הכל, נראה לי", אומר ויסמן. "רחלי באמת רוצה שאני אילטף אותה כל הזמן ואני תמיד מגיב בסמיילי עצוב):".

"אני כותבת משהו מפגר, אריאל הופך את זה למם, אני הופכת את זה לקומיקס, אריאל לוקח את זה לקצה והורג את הבדיחה", מספרת רוטנר. "או קורה לנו משהו כזוג, אז אני כותבת על זה סטטוס, והוא עונה לי, ואני עונה לו, ונוצר איזה סיפור שמתישהו מקבל לפעמים גם איורים. הדיאלוג בינינו הוא מם בפני עצמו. נוצר כאילו קיום וירטואלי נפרד לזוגיות שלנו. שנינו נמצאים כל היום על המחשב ונפגשים רק בערב, אז רוב הקשר שלנו מתרחש על המסך".

"זוגיות הפייסבוק שלנו מצחיקה כי אנחנו מצחיקים, אבל זה לא משהו מכוון", אומר ויסמן. "אנחנו ממש משדרים על אותו גל מבחינת הומור והיא לא נעלבת בקלות, ובגלל זה אנחנו כזה זוג מוצלח והזוגיות שלנו בפייסבוק זורחת כמו במציאות. אפילו מחקתי את שורת הריליינשיפ מהפרופיל שלי כדי שבחורות לא יפחדו להתחיל איתי, אבל בגלל שמערכת היחסים שלנו כל כך דומיננטית בכל זאת אף אחת לא הציעה לשכב איתי. אני בטוח שזאת הסיבה):".

אריאל ויסמן בפייסבוק: facebook.com/ariel.waysman

רחלי רוטנר בפייסבוק: facebook.com/profile.php?id-831609139