"הישרדות" מגדילה את הפער מ"רוקדים" בצפייה הדחויה

כשבוע לאחר שידור התוכניות, נתוני הצפייה הנדחית מראים כי "הישרדות" צברה עוד 5% צפייה והגדילה את הפער מ"רוקדים עם כוכבים", שצברה עוד פחות מ-3%

"הישרדות", תוכנית הריאליטי של ערוץ 10, מתחזקת ככל שעובר הזמן ממועד שידורה הראשון. ל"גלובס" נודע כי על-פי ההערכות, נתוני הרייטינג של התוכנית ששודרה במוצ"ש, 5 במאי, הגיעו שבוע אחרי השידור לכ-30%. נתוני התוכנית של רשת, "רוקדים עם כוכבים", ששודרה במקביל בערוץ 2, הגיעו על-פי ההערכה ל-25% צפייה, כעבור שבוע.

הנתון לא מתפרסם

מאז החלה מדידת הצפייה הדחויה בישראל, מתפרסמים מדי יום נתוני הצפייה בכל תוכנית מרגע שידורה ועד ל-2:00 בלילה. ועם זאת, נמדדים גם נתוני הצפייה של התוכניות שבוע ממועד שידורן.

לנתון זה, שאינו מתפרסם לבקשת הגופים החברים בוועדה למדרוג, מתווספת כל הצפייה בכל תוכנית בממירים המקליטים ובשירות ה-VOD. יש לציין כי במדינות אחרות שבהן מתקיימת מדידה של צפייה דחויה, מתפרסמים נתונים אלה המכונים "7+".

בערב הצפייה של 5 במאי התמודדו לראשונה "הישרדות" ו"רוקדים עם כוכבים". בזמן השידור עצמו - מתחילת כל תוכנית ועד סיומה - התייצבו התוכניות על נתון כמעט זהה של 21% צפייה. ואולם, עד לסוף היום הגיעה "הישרדות" ל-24.7% - יותר מ"רוקדים עם כוכבים" ששודרה ממול והגיעה ל-22.2% צפייה.

כעבור שבוע המשיכה "הישרדות" להתחזק כאמור ב-5% צפייה נוספים (עלייה בשיעור של 21%), ואילו "רוקדים עם כוכבים" הרוויחה עוד פחות מ-3% צפייה (עלייה בשיעור של 13%).

עם זאת, ברשת דווקא רואים בכך דבר חיובי, שכן הצפייה בשידור חי עשויה להוות משיכה גבוהה יותר למפרסמים, אשר פרסומותיהם נצפות מבלי יכולת להריצן, כפי שנהוג בצפייה הדחויה, והחשיפה להן עולה.

גם בהתמודדות בין שתי התוכניות במוצאי שבת רואים לפי שעה שוני בין הצפייה החיה לזו הדחויה. נתן לראות כי צופי "הישרדות" חוזרים אל התוכנית אחרי שידורה. ניתן לייחס זאת גם לגילם הצעיר של הצופים, שדוחים את הצפייה לשעות אחר-הצהריים למחרת.

בזמן השידור החי הגיעה "רוקדים עם כוכבים" ל-18.1%, וסיימה עד 2:00 בלילה עם 18.7%. "הישרדות" עמדה על 17.7%, והצפייה הדחויה הפכה הכול כשהתוכנית הגיעה ל-21.5%.

מערוץ 10 נמסר כי "כשמפסידים יש לפעמים נטייה לקחת פלס ולבדוק אם הרצפה עקומה".

מרשת נמסר: "תחרות היא דבר מבורך. אנו מאחלים לערוץ 10 שיצליח לייצר תוכניות שיהוו תחרות ראויה".