"הדיבידנד ב-BGI אינו עומד במבחן יכולת הפירעון"

כך לטענת חברת הייעוץ רונקו קפיטל, בחוו"ד לקראת דיון בנושא בביהמ"ש

סיבוב נוסף בין צביקה בארינבוים למחזיקי האג"ח של חברת BGI שבשליטתו. על הפרק שוב עומדת חלוקת דיבידנד מיוחד, בגובה של 36 מיליון שקל, שאמורה לסייע לחברה האם, ZBI (גם היא בשליטת בארינבוים), לעמוד בהחזרי החוב למחזיקי האג"ח שלה.

מחזיקי האג"ח של BGI העבירו לביהמ"ש המחוזי בת"א מסמך התנגדות לחלוקת הדיבידנד, הנתמכת על ידי חוות דעת של רונקו קפיטל, לקראת דיון בנושא שיתקיים ביום רביעי אצל השופטת רות רונן.

רו"ח רון פאינרו ועו"ד קובי שלום, הפועלים כיום כיועצים כלכליים תחת השם רונקו, מעריכים כי "חלוקת הדיבידנד אינה עומדת במבחן יכולת הפירעון. העודף התזרימי שהוצג בתחזית BGI אופטימי מאוד, ובפועל התזרים יהיה משמעותית נמוך יותר". מחברת BGI נמסר כי "הטענות משוללות כל יסוד, ואנו נגיב על ההתנגדות שהוגשה בערכאות המקובלות".

עודד גל, מנכ"ל קרנות הנאמנות בבית ההשקעות אי.בי.אי, המוביל את ההתנגדות לחלוקת הדיבידנד, מסר כי "בארינבוים מתגלה כסוג מיוחד ומתוחכם של 'ספר'. מצד אחד הוא מגייס כספי עתק תחת מצגים והבטחות לביצוע השקעות, ומצד שני לא מוצא לנכון להשקיע את כספי האג"ח במשך למעלה משנתיים".

BGI מעוניינת לבצע את חלוקת הדיבידנד למרות שהיא איננה עומדת במבחן הרווח, שכן לטענתה מקיימת החלוקה את מבחן יכולת פירעון החוב. החברה האם ZBI נדרשת לפרוע בספטמבר תשלום קרן וריבית אחרון למחזיקי האג"ח שלה, בהיקף של כ-17 מיליון שקל; היא מסתמכת על הדיבידנד המיוחד מ-BGI לצורך כך, שכן את 2011 סיימה בהפסד של 32 מיליון שקל, ובקופתה היו 146 אלף שקל בלבד.

BGI גייסה לפני שנתיים 136 מיליון שקל באג"ח, תוך הצהרה שהכספים מיועדים להשקעות ספציפיות. מחזיקי האג"ח טוענים היום, באמצעות עוה"ד גיא גיסין ומירי נפתליס, שהחברה נמנעת מלבצע השקעות שיבטיחו את יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה, ובמקום זאת מנסה בארנבוים למכור את החברה לגורמים שתכננו לעשות שימוש בקופת המזומנים.