מניית הערב: מזנקת 10% במחזור ענק לקראת פרסום הדוח

גרופון צפויה לדווח על זינוק של כ-80% בהכנסות לרמה של כ-530 מיליון דולר ברבעון האחרון ■ בשורה התחתונה צפוי רווח של 1 סנט למניה

מניית חברת גרופון , מפעילת אתר הקופונים והרכישות הקבוצתיות הפופולרי, מזנקת ב-10% במחזור גבוה במהלך המסחר בוול סטריט. זאת לקראת פרסום דוחות החברה לאחר סיום המסחר.

גרופון צפויה לדווח על זינוק של כ-80% בהכנסות לרמה של כ-530 מיליון דולר ברבעון האחרון. בשורה התחתונה צפוי רווח של 1 סנט למניה, לעומת הפסד של 41 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

לפני כחודש וחצי דיווחה גרופון לרשויות הרגולטוריות בארצות הברית על "חולשה מהותית" בפיקוח הכספי שלה, ושתוצאות הרבעון הרביעי של 2011 שדיווחה עליהם בעבר, היו יותר רעים מכפי שדווח בהתחלה, בין היתר בעקבות תשלומים גדולים יותר לסוחרים.

בדיווח שהעבירה החברה נמסר, שהכנסותיה ברבעון הרביעי של 2011 עמדו על 492.2 מיליון דולר ולא 506.5 מיליון דולר כפי שנכתב בדיווח הקודם שלה. מדובר בעוד תקלה מצידה של גרופון מאז הגשת המסמכים להנפקה שלה בחודש יוני. חודשיים אחרי הצגת התשקיף שלה, נאלצה החברה לזנוח את הדרך שבה מחשבת את הרווחים שלה בעקבות ביקורת מצד הרשות לניירות ערך בארצות הברית.

החברה הייתה מחשבת את סך כל העסקאות שבוצעו באתר כהכנסות - כולל תשלומים שהייתה מחוייבת להעביר לסוחרים שמפרסמים באתר. בעקבות כך, נאלצה גרופון לתקן את דוחותיה הכספיים של שנת 2010.