אורלי וילנאי השתחררה מביה"ח; זכתה בפרס תקשורת

גיא מרוז ואורלי וילנאי קיבלו הבוקר את פרס "כד החלב" בפסטיבל "שובר מסך" ■ וילנאי לגל"צ: "אתה חושב שאתה חזק ופתאום אתה מגלה שהגוף בוגדני"

מגישי תוכנית הבוקר של ערוץ 10, העיתונאים גיא מרוז ואורלי וילנאי, קיבלו הבוקר (ג') את פרס התקשורת "כד החלב" לשנת 2012 של מכללת עמק יזרעאל. את הפרס קיבלו השניים במסגרת פסטיבל הטלוויזה "שובר מסך" שעורכת המכללה מדי שנה.

וילנאי, שהשתחררה אתמול (ב') מבית-החולים בו הייתה מאושפזת מספר ימים בעקבות אירוע לב שעברה בסוף השבוע, לא הגיעה לטקס.

הפרס, המוענק מדי שנה לאנשי תקשורת משפיעים, הוענק השנה למרוז ווילנאי על "עשייתם הטלוויזיונית וכן על פעילותם למען הצדק החברתי".

בין זוכי הפרס בעבר נמנים אילנה דיין, מוטי קירשנבאום, מוני מושונוב, טמירה ירדני וספי ריבלין.

וילנאי, שנבצר ממנה כאמור להגיע לטקס, "השתתפה" בו בקולה, לאחר שמנחה הטקס, דורון נשר, קיים עמה שיחת טלפון שנשמעה ברמקולים של האולם. לאחר מכן עלה מרוז לבמה ואמר כי "בדרך לכאן הבוקר הבנתי שלא כתבתי כלום בגלל כל אירועי הימים האחרונים הקשורים לבתי-החולים, אז אורלי שנשארה בבית בזמן הזה כתבה משהו ושלחה לי עכשיו במייל. בטקסט המקורי רצינו להזהיר מכל הרע אבל גם לספר על הטוב, על הידיעה שאם תהיו כנים עם עצמכם, תלכו לישון עם בתחושה טובה".

מרוז הוסיף כי בעקבות אירועי הלב האחרונים של וילנאי הם הבינו ש"לא פחות חשוב ליהנות מהדרך".

"אורלי וגיא עושים יותר בשביל הציבור דווקא לא מול המצלמות. אלה שני אנשים שהעשייה שלהם מול המיקרופונים והמצלמות היא אמת", אמר אבי קושניר בטקס הענקת הפרס.

אביה של אורלי וילנאי, העיתונאי שמעון וילנאי, אמר בטקס כי "אורלי וגיא ממשיכים במאבק בלתי מתפשר. יש הרבה מה לשנות ולהשפיע, והם עושים זאת ללא מורא".

פסטיבל "שובר מסך" מתקיים זו השנה השמינית, בהפקת סטודנטים במגמה לתקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל. הפסטיבל מנוהל על-ידי העיתונאי ומפקד גלי צה"ל לשעבר, משה שלונסקי.

"שירות לציבור"

בראיון לגלי צה"ל היום בצהריים סיפרה וילנאי על השתלשלות האירועים שהובילו לאשפוזה: "לפני חודש התחילה לי התכווצות בעורקים, ולא כל-כך ברור למה זה קורה. ביום חמישי בלילה היה התקף חמור, וביום שישי צונתרתי בפעם השנייה בחיי. בבית-החולים היו אירועים נוספים. זה מדכא. כדי לטפל בלב הורידו לי את התרופות של האסטמה, אז עכשיו האסטמה חזרה. יש בזה משהו מפחיד; אתה חושב שאתה כל-כך חזק, ופתאום אתה מגלה שהגוף הוא בוגדני.

"הפסקנו את טיפולי ההפריה. זה לא שאנחנו אוהבים להיחשף, אלא אנחנו עושים את זה מתוך שירות לציבור. התופעה של טיפולי ההפריה וההשלכות הקשות - זה חשוב להביא את זה לידיעת אנשים. עשרות אלפי נשים מגיעות לעבודה עם גוף דואב ונפש כואבת, ואף אחד לא יודע, זה משהו שלא מדברים עליו".