איתות טכני: "שוק המניות בדרך לצניחה של כ-27% בטווח הקרוב"

טום פיצפטריק, אנליסט בבנק ההשקעות סיטיגרופ המתמחה בניתוח טכני, טוען כי מדד ה-VIX זינק לרמה שבה מדד ה-S&P 500 ירד בממוצע בכ-27% ב-5 השנים האחרונות

ה-S&P 500, מדד הבנצ'מרק האמריקני, עשוי לרדת ב-20%-27% בטווח הקרוב. כך טוען, טום פיצפטריק, אנליסט בבנק ההשקעות סיטיגרופ המתמחה בניתוח טכני, שטוען כי לפי הנתונים הטכנים שמספק מדד ה-VIX (מדד הפחד), אנו קרובים לנקודה שבה שוקי המניות יכנסו למהלך של ירידות חדות.

פיצפטריק, המשמש כמנהל מחלקת ניתוח טכני בבנק ההשקעות, גורס כי מדד ה-VIX, המודד את ציפיות השווקים לתנודתיות עתידית, קרוב לנקודה שבה מדד ה-S&P 500 צנח בממוצע ב-27% ב-5 השנים האחרונות.

"בכל פעם שמדד ה-VIX זינק מעל קו התמיכה שלו (15 נקודות) בחדות, מדד ה-S&P 500 באגרסיביות כלפי מטה במשך מספר חודשים רצופים", הזהיר פיצפטריק, במסגרת מכתב ששלח ללקוחותיו.

מדד ה-VIX זינק לרמה של 21 נקודות אמש, לאחר שפלירטט עם קו התמיכה שלו ברמה של 14 נקודות בסוף מארס, מספר ימים לפני שה-S&P 500 זינק לשיא של 1,400 נקודות. פיצפטריק מציין גם כי פוזיציות השורט על מדד הבנצ'מרק עקפו לאחרונה את פוזיציות הלונג, מה שיכול לספק תמיכה למגמה.

בריאן קלי, מנהל חברת הפיננסים הרבור קפיטל, טוען כי פיצפטריק עשוי להיות צדק רק אם מדד ה-S&P 500 ירד מתחת לרמה של 1,340 נקודות. "אם המדד יצליח להתרומם מעל הרמה הזו אז לדעתי הוא יצליח גם לחזור לרמות השיא שראינו לפני כחודש", הוא מוסיף.