מי מתכוון להשקיע את החסכונות ללימודי בתו בפייסבוק?

משקיעים רבים מקווים כי הרשת החברתית מייצגת ערכים אמיתיים ופוטנציאל רווח וצניחה, אשר ייתכן ויעשו את אלה המשקיעים בהנפקתה עשירים מאד

ההנפקה של פייסבוק מעוררת רעש רב בקרב משקיעים בכל העולם. רבים מהם, כך נראה, מקווים כי זוהי אינה התפתחותה של "בועה" וכי הרשת החברתית מייצגת ערכים אמיתיים ופוטנציאל רווח וצמיחה, אשר ייתכן ויעשו את המשקיעים בהנפקתה אנשים עשירים מאד, בעוד מספר שנים.

וחלק מהמשקיעים, כך מסתבר, לוקחים את החלומות סביב מניית פייסבוק לדרגות אחרות, אולי מעט מוגזמות: טד בנרוד, מורה מקליפורניה, מעוניין להשקיע את כל קרן החיסכון ללימודים של בתו במניה, בכדי שזו תגדיל את עצמה. כך, מאמין בנרוד, הוא יוכל לאפשר לבתו ללמוד בקולג' טוב יותר, בעתיד.

"הילדים משתמשים בפייסבוק כל יום", אמר. "הרבה אנשים חושבים שזו הבטחה לכך שפייסבוק תעשה כסף".

ולא רק בנרוד במועדון החולמים. לא מעט משקיעים קטנים מעוניינים "לחטוף" כמה ממניות פייסבוק עם הנפקתה, בתקווה שזו תוסיף לערכה ועוד ועוד בחלוף הזמן. חלקם, כך נראה, שוכחים את הנפקתה של חברת הקופונים גרופון - שאיבדה בינתיים כ-35% מערכה מאז הונפקה בנובמבר 2011. לצד זאת, יש גם דוגמאות חיובית כמו לינדקאין, שזינקה 150% מאז הנפקתה במאי אשתקד.

פייסבוק, נזכיר, צפויה לצאת בהנפקתה בסוף השבוע הקרוב, במסגרתה תנפיק כ-337.4 מיליון מניות, אותן תנסה למכור במחיר שנע בין 34 ל-38 דולר למניה (גיוס כולל של 12 מיליארד דולר), לפי שווי של 100 מיליארד דולר.

לפייסבוק קיימים נכון להיום יותר מ-900 מיליון משתמשים. היא תונפק בבורסת נאסד"ק ותיסחר תחת הסימול FB, ובימים האחרונים קיימה "רואוד שואו" לקראת ההנפקה. פייסבוק דיווחה על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר ברבעון הראשון, זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.