נבחרים נטולי בוחרים

בשל ביטול הבחירות יושבים בממשלה שרים שאין להם מנדט מהציבור

ביטול הבחירות לכנסת יצר מצב מעניין: ממשלה שבה יושבים שרים שאין להם מנדט מהציבור. קדימה, למשל. היא הצטרפה לממשלה בגלל סיבה אחת ויחידה: הסקרים שניבאו לה בסביבות 10 מנדטים, כאשר גם המספר הזה נטה להוסיף ולרדת. כלומר, מתוך 28 חברי הכנסת של קדימה התומכים בממשלה, רק כ-10 יכולים לטעון למנדט מהציבור. נהיה נדיבים ונגיד 20. בטח לא 28.

זה בולט עוד יותר במקרה של המפלגה הקיקיונית הקרויה העצמאות. מפלגה זו שווה היום בשוק המצביעים בערך רבע מנדט. למרות זאת, יש לה שר ביטחון, שהוא אחד התפקידים החשובים במדינה. נכון שכך עובדת הדמוקרטיה. מצד שני, אם דמוקרטיה היא שלטון העם - אז ברק היה צריך לשבת בבית. כבר מזמן.

ש"ס מצטטת את ביניש

בש"ס דורשים שלא יכפו עליהם את החוק לביטול הפטור של החרדים מגיוס (חוק טל). כתנא דמסייע הם מביאים את דורית ביניש, נשיאת העליון לשעבר, שאכן אמרה פעם כי יש לעשות זאת "בלי כפייה". זו התפתחות נאה, שכן בעבר כמעט כל דבר שביניש אמרה זכה לחרפות וגידופים מכיוונה של ש"ס.

אני מקווה שביניש מעריכה את הכבוד להיות ממצוטטי ש"ס, בשורה אחת עם רבנים גדולים בתורה ובשאר מעשים, שחלקם הגיעו לבית המשפט שלה. האם מכאן ואילך ש"ס תתייחס לבית המשפט העליון ופסיקותיו ביתר כבוד? תלוי מה יהיו הפסיקות.

תנאי לקידום שופטים

מסתמן ששופט המבקש קידום או תפקיד אחר כלשהו צריך להתפלל שעיתון "הארץ" ינהל נגדו קמפיין. ראו מקרה נעם סולברג, ש"הארץ" ניסה לחסום את דרכו לעליון, ואתמול יוסף שפירא, שמי יודע, אולי לא היה נבחר למבקר המדינה לולא ההתקפה הפרועה של "הארץ" עליו. אז מי אמר שלעיתונות כבר אין השפעה?

רוסטיק

אחד הסיפורים המצחיקים של הימים האחרונים הוא יאיר לפיד והמאבטח. לפי הדיווחים, התגנדר לפיד במאבטח הגברתן כדי שזה יגן עליו מכל פגע אפשרי באסיפה של... גמלאים. זה מוזר, כי ללפיד עצמו יש שרירים אימתניים, שעל פיתוחם עמל רבות במועדוני כושר. אז בשביל מה מאבטח?

הסיפור מקבל מידה מסוימת של היגיון אם מאמצים את הגירסה שהמאבטח הוא רק פוזה, מעין יצירת אווירה של שררה ושלטון. כמו דוקטורט או מכונית עממית במחיר 300 אלף שקל או ציטוטים אינטלקטואלים, אבל מוטעים, או שאר הפוזות המרכיבות את אישיותו של לפיד.

רוסטיק הוא שם המאבטח. נשמע כמו מישהו מדיימון ראניון, או ריימונד צ'נדלר, אתם יודעים, אחד מגיבורי התרבות האמריקאים של לפיד. רוסטיק. ררר...

דגן, דגן

זוכרים איך מאיר דגן, ראש המוסד לשעבר, הזהיר, התריע, כמעט איים שתקיפה באיראן עלולה להביא לקיצה של המדינה? אז היום הוא אמר אותו הדבר על הצורך בשינוי שיטת הבחירות, ואם לא, קיימת סכנה לקיום המדינה. בקיצור, נראה שאם אנחנו רוצים שהמדינה תמשיך להתקיים, כדאי שנעשה מה שדגן אומר... ואומר... ואומר...