הרפתנים נערכים למחאה נגד הורדת מחיר המטרה של החלב

התאחדות מגדלי הבקר לחלב נערכת לחידוש המחאה בעקבות הרפורמה במשק החלב ■ חוששים שהמהלך יכלול את הורדת מחיר המטרה של החלב הגולמי

התאחדות מגדלי הבקר לחלב החלה להיערך לחידוש המחאה בעקבות התוכנית לרפורמה במשק החלב. הרפתנים חוששים שהמהלך יכלול את הורדת מחיר המטרה של החלב הגולמי שמועבר מהרפתות למחלבות והסרה של מכסי המגן באופן שיאפשר את הרחבת יבוא הגבינות מחו"ל.

הרפתנים הובילו מאבק נרחב בקיץ שעבר, בעקבות המלצות ועדת החלב בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי. הוועדה הוקמה על רקע המחאה החברתית שפרצה בעקבות מחיר הקוטג', ונתבקשה לבחון מהלכים להורדת מחירי מוצרי החלב, תוך בדיקה מקיפה של כל שרשרת הערך, שמשפיעה על מחיר המוצר לצרכן. המלצת הוועדה, שכוללת את הורדת מחיר המטרה, היתה אמורה לעלות מספר פעמים להצבעה בממשלה, אך בשל היעדר הסכמות הדיון נדחה.

באחרונה השלימה ועדת קדמי תהליך של שימוע לרפתנים, כפי שנדרשה לעשות בבית המשפט. יו"ר התאחדות מגדלי הבקר לחלב, יעקב בכר, שייצג את הרפתנים, טען כי התרשם שחברי הוועדה מתעקשים להוריד את מחיר המטרה, שעומד כיום על 2.09 שקל לליטר.

בכר אמר כי אם ההמלצה השנויה במחלוקת תובא לאישור הממשלה, הרפתנים יחדשו מיד את המאבק, שיכלול פעולות מחאה נרחבות כמו חסימת צמתים, שיבוש אספקת החלב למחלבות, עצרות ועוד.

בשבועות האחרונים התקיים דיון במשרדי הממשלה בניסיון להשיג מתווה מוסכם להורדת מחיר המטרה, אך בינתיים לא הושגה הסכמה.

אתמול (ב') כינסה התאחדות מגדלי הבקר את פעיליה ומינתה רכזים מכל הארץ כדי לנהל את פעולות המחאה. "זו תהיה גאווה עבורנו להיות ממובילי המחאה החברתית הנרחבת של קיץ 2012", אמר בכר ל"גלובס".