מניה חמה: ענקית קופונים שעשויה לזנק ב-123%

מארק מיי, אנליסט בבנק ההשקעות ברקליס קפיטל טוען כי הצמיחה בשוק הסמארטפונים מספקת לענקית הקופונים גרופון פוטנציאל רווחים של מאות מיליארדי דולרים ■ מאז פרסמה דוחותיה ביום ב' היא זינקה ב-33%

מאז שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012, ביום שני, זינקה ענקית הקופונים גרופון ב-33%. "זו רק ההתחלה", טוען מארק מיי, אנליסט בבנק ההשקעות ברקליס קפיטל בראיון ל-CNBC. "היא עוד תזעזע את וול סטריט" הוא מוסיף.

כאמור, ענקית הקופונים פרסמה את דוחותיה לפני יומיים, והציגה זינוק של 89% בהכנסות לרמה של 559.3 מיליון דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על הכנסות של 531 מיליון דולר. גם בשורה התחתונה היא "הפציצה" עם רווח של 2 סנט למניה לעומת הפסד של 41 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

"גרופון נכנסה לאחרונה לשוק הסלולר, שבו פוטנציאל רווחים של מאות מיליארדי דולרים, בכל הנוגע למסחר באינטרנט", מסביר מיי. "אנו סבורים כי הצמיחה בשוק הסמארטפונים תהווה רוח גבית משמעותית עבור החברה במשך השנים הבאות".

התחזית האופטימית של מיי תואמת את התחזית שסיפקה החברה לרבעון השני של השנה, כאשר פרסמה את הדוחות שלה, לפיה הכנסותיה ברבעון זה ינועו בטווח של 530-590 מיליון דולר.

גרופון, שעוסקת בחיבור בין הקמעונאים לצרכנים, על ידי כך שמציעה את המוצרים והשירותים שלהם תמורת הנחות משמעותיות (קופונים), סיימה את הרבעון הראשון של 2012 עם 36.9 מיליון לקוחות פעילים, קרי, גידול של 140% לעומת הרבעון המקביל אתשקד.

לכן, מיי העלה את המלצתו על מניית החברה לרמה של "משקל יתר" ושינה את מחיר היעד ל-27 דולר. כלומר, פרמיה של 123% על המחיר שבו היא נסחרת בשוק.

האומנם גרופון כל כך אטרקטיבית?

הספקנים טוענים כי הזינוק במניית החברה הוא רק שורט-סקוויז", כלומר סוחרי שורט שמכסים את הפוזיציה שלהם ובורחים בהמוניהם (כלומר, רוכשים את המניה). תופעה זו מתרכשת לעיתים קרובות כאשר שיעור פוזיציות השורט על מניה מסוימת הוא גבוה יחסית, ואז מגיע אירוע מסוים, כגון דוחות כספיים טובים מהצפי, שגורמים למניה לעלות ומבריחים את סוחרי השורט.