מחקר: מכירות הסמארטפונים זינקו ב-45% ברבעון האחרון

מכון גרטנר מפרסם: מכירות הסמארטפונים זינקו ב-45% ברבעון האחרון לרמה של 144 מיליון יחידות ■ גם סמסונג הגדילה את מכירות הסמארטפונים שלה וסיכמה את הרבעון עם מכירות של 38 מיליון יחידות ■ "מרוץ הסוסים הוא כעת בין אפל לסמסונג"

מכירות הטלפונים הסלולרים ירדו ברבעון האחרון ב-2%, לרמה של 419 מיליון יחידות, לעומת 428 יחידות ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מכירות הסמארטפונים המשיכו לעולות וזינקו ב-45% לרמה של 144 מיליון יחידות, לעומת 99 מיליון יחידות ברבעון הקודם, כך מפרסם מכון גרטנר (Gartner) העוסק במחקרי שוק בתחום הטכנלוגיה.

לפי תוצאות המחקר, הירידה במכירות של הטלפונים הניידים נובעת בעיקר בשל החולשה הכלכלית באסיה, ובייחוד בסין, ברבעון האחרון. כמו כן, מכירות הסמארטפונים תופסים כעת 34% מכלל מכירות הטלפונים הניידים.

עוד עולה מהמחקר, כי מכירות הסמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד עלו ברבעון האחרון ב-56%. מכשירי אפל לעומת זאת, עלו ב-33% בלבד. כעת, הסמארטפונים של אפל ואלו מבוססי האנדרואיד תופסים כ-88% משוק הסמארטפונים.

"מרוץ הסוסים הוא כעת בין אפל לסמסונג", אומרים בגרטנר. "אפל מכרה 33 מיליון יחידות של אייפונים ברבעון האחרון, עלייה של כ-100% לעומת הרבעון הקודם אשתקד, אז מכירות האייפון הסתכמו ב-17 מיליון יחידות בלבד".

גם סמסונג הגדילה את מכירות הסמארטפונים שלה וסיכמה את הרבעון עם מכירות של 38 מיליון יחידות. המכירות של נוקיה המשיכו לרדת והיא מכרה רק 13 מיליון יחידות. מכירותיה של RIM, המשווקת של בלקברי, הסתכמו רק ב-9 מיליון יחידות.

"סמארטפונים הופכים להיות אחד ממצרכי החובה, כמו טלוויזיה או מחשב אישי, אך עם כל השקה מרשימה של סמארטפון חדש ניתן לראות כי כמות השיפורים יורדת, או עולה מעט לעומת הגרסה הקודמת", מציינים בגרטנר. "התחרות בין החברות תעבור להיות על המחיר ולא על הטכנולוגיה".