דיווח: ספרד תעלה שוב את הגירעון התקציבי לשנת 2011

הגירעון החדש של הממשלה צפוי לעלות ל-8.9%, פי 3 מרף המקסימום של מדינות גוש האירו ■ הסיבה: הוצאות גדולות מהצפוי ב-4 ממשלות מחוזיות במדינה

ממשלת ספרד תיאלץ להודיע בקרוב שהיא מעלה שוב את הגירעון של המדינה לשנת 2011, וזאת כחודשיים בלבד לאחר שעלו דיווחים ראשוניים על כך שהממשלה העלתה את הגירעון שהציבה לעצמה לשנת 2011, כך מפרסמת סוכנות הידיעות AP.

על פי הדיווח, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שההוצאות בארבע מתוך ה-17 מחוזות במדינה היו גבוהות מהצפוי. ההוצאות של הממשלות המחוזיות של מדריד, ולנסיה אנדלוסיה וקסטלה ליאון היו מעל לתוכניות מה שייאלץ את הממשלה להודיע על העלאה נוספת ביעד הגירעון.

הדיווח ב-AP מעריך שהממשלה הספרדית תיאלץ להודיע על גירעון של 8.9% מהתוצר המקומי הגולמי, שהוא פי 3 מהיעד המקסימלי המומלץ עבור מדינות גוש האירו. למרות זאת, בממשלה עדיין מתעקשים על יעד גירעון של 5.3% בשנה הנוכחית.

ממשלת הימין בספרד בראשותו של מריאנו ראחוי מנסה להעביר רפורמות ותוכניות צנע במדינה בנסיון לצמצם את הגירעון הממשלתי. ספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו, סובלת מבעיית אבטלה חמורה - 50% מהצעירים במדינה מובטלים - וקריסת שוק הנדל"ן המקומי.