מסע הרכש נמשך: פייסבוק קונה את אפליקציית "קארמה"

הרכישה הראשונה של הרשת החברתית אחרי שהפכה לחברה ציבורית ■ מדובר על אפליקצייה שמאפשרת לאנשים לשלוח מתנות לחברים שלהם ■ לא פורסם סכום הרכישה

חברת פייסבוק (סימול FB), שהחל מאתמול הפכה להיות חברה ציבורית, ממשיכה במסע הקניות שלה בתחום הסלולר. אתמול, עם סיום המסחר בוול סטריט, הודיעה חברת קארמה, שמייצרת אפליקצייה לרכישת מתנות, על כך שהיא נרכשה על ידי הרשת החברתית. בהודעה של החברה לא פורסם סכום הרכישה.

האפליקצייה מאפשרת למשתמשים בה לקנות מתנות לחברים שלהם משלל המתנות שנמצאת בקטלוג של האפליקצייה. מקבל המתנה מקבל הודעת טקסט שמבשרת לו על כך שמישהו שלח לו מתנה, ואז הוא יכול לבחור אם לקבל אותה או להחליף אותה במתנה אחרת שוות ערך.

האפלקיצייה, שהושקה בשנת 2011, כבר מובנית בתוך פייסבוק והיא שואבת את המידע על החברים של המשתמש ומודיעה לו על המועדים של ימי ההולדת של החברים שלו. בהודעה שפרסמה החברה בבלוג שלה נטען שהאפליקציה תשמור על התפקוד שלה גם לאחר השלמת תהליך הרכישה על ידי פייסבוק.

המהלך מצטרף לשורה של רכישות שביצעה פייסבוק לאחרונה בתחום הסלולר על מנת לחזק את הכנסותיה בתחום הזה. על פי הדוחות של פייסבוק הכנסות החברה פר משתמש בתחום הסלולר נמוכות משמעותית מההכנסות בתחום המחשבים האישיים. האופי המסחרי של האפליקצייה מרמז גם על האפשרות שפייסבוק שוקלת להתרחב בתחום המסחר האלקטרוני.

"לפייסבוק יש תבנית רכישה מוכחת לפיה היא רוכשת חברות על מנת להינות מהמומחיות שלהן בתחום מסויים", אומר ריי ואלדס, אנליסט בחברת גרטנר. "אני מפרש את הרכישה האחרונה של פייסבוק בכך שהיא מתכוונת לחזק את הנוכחות שלה בתחום הסלולר, המסחר והאינטרקציה החברתית".