פרנקפורט: 20,000 מפגינים נגד תוכניות הצנע באירופה

(עדכון) היום התקיימה תהלוכה של תנועת "Blockupy Frankfurt" לעבר המטה של הבנק המרכזי האירופי ■ בשל כך, מאז יום רביעי נסגר לחלוטין האזור סביב מטה הבנק המרכזי

לא רגוע בפרנקפורט: המשטרה הגרמנית עצרה קרוב ל-400 איש במהלך הפגנה שהתקיימה אתמול בעיר פרנקפורט במחאה על תוכניות הצנע שמונהגות כעת ברחבי אירופה. בהפגנה שהתקיימה אתמול השתתפו קרוב לאלפיים איש בהובלת תנועת "Blockupy Frankfurt" - משחק מילים שכולל את המילה "לחסום" (Block) והמילה "לכבוש" (Occupy), בדומה לשם תנועת המחאה בניו יורק.

היום נערכה הפגנה מול מטה הבנק המרכזי האירופי בעיר בהשתתפות כ-20,000 אלף. התהלוכה אורגנה על ידי אותה קבוצה, והם מוחים על "הסבל שהממשלות גורמות בתוכניות הצנע לאזרחים שלהם" בנסיון לטיפול במשבר. המפגינים נותנים כדוגמא את האירועים ביוון וטוענים שתוכניות הצנע הובילו לתוצאות הבחירות הנוכחיות שבעקבותיהן לא הצליחו הצדדים להרכיב ממשלה, מה שמעלה חששות לגבי עתידה של יוון בגוש האירו והעתיד הכלכלי של הגוש בכלל.

פרנקפורט הפכה בתקופה האחרונה מוקד להפגנות מצד תנועות סוציאליסטיות מרחבי אירופה, שדורשות שהכלכלה האירופית תעבור לאופי יותר סוציאליסטי, מכיוון שהיא מקום מושבם של הבנק המרכזי האירופי והמטה הראשי של הבנק הגדול ביותר בגרמניה דויטשה בנק.

בחודש מארס האחרון חוותה העיר החמישית בגודלה בגרמניה הפגנות אלימות מצד תנועת "Blockupy Frankfurt", בשל כך החליטה העירייה למנוע אירועים נוספים של תנועה המחאה במשך השבוע האחרון, אולם לא הצליחה למנוע את ההפגנה שהתקיימה היום בעיר ובמהלכה צעדו 20,000 משתתפים לעבר מטה הבנק המרכזי האירופי.

מרכז העיר של פרנקפורט נסגר כמעט לחלוטין מיום רביעי ועד יום שישי ונפרסו כ-5,000 שוטרים באזור מחשש מפעילויות אלימות מצד תנועת המחאה. העירייה סגרה גם תחנה של הרכבת התחית, ועצרה את כל תנועת האוטובוסים והמטרו באזור של מטה הבנק המרכזי האירופי.