הפנטגון: הפעילות הסינית מאיימת על ביטחון כלכלת ארה"ב

בדוח השנתי של הפנטגון בנושא סין נכתב שסין מנסה כל הזמן להשיג מידע טכנולוגיה ופיננסי מארצות הברית ■ הצבא הסיני משקיע 180 מיליארד דולר בתוכניות פיתוח

הפנטגון פרסם אתמול (ו') את הערכתו השנתית לגבי היכולות של הצבא הסיני, וממנה עולה שהפנטגון העריך שצבא סין משקיע 180 מיליארד דולר בשנה בתוכניות פיתוח, הרבה מעל למספרים שסין מודה. בנוסף על כך מעריך משרד הביטחון האמריקאי שסין מפעילה גופי ריגול כלכלי ברחבי העולם.

בדוח של הפנטגון נכתב שבשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בתקציב הפיתוח למערכות טילים מתקדמות ויכולות מלחמה בעולם הסייבר, והזהיר שהריגול הסיני פוגע בביטחון המערכת הכלכלית של ארצות הברית.

"הגופים הסינים הינם הקבוצה הפעילה והעקשנית ביותר בעולם בתחום הריגול הכלכלי ", נכתב בדוח. "הנסיונות המתמשכים של סין להשיג מידע טכנולוגי וכלכלי לגבי ארצות הברית יימשכו בקצב גבוה ויהוו סכנה גדלה ומתמשכת על ביטחון המערכת הכלכלית של ארצות הברית".

הדוח של הפנטגון הינו הראשון לאחר החלטת נשיא ארצות הברית ברק אובמה על שינוי מהותי במדיניות כלפי מדינות המזרח הרחוק על מנת לחזק את השפעת ארצות הברית על המדינות באזור. זאת למרות שבגלל המצב הכלכלי של ארצות הברית, הצבא האמריקאי נאלץ לבצע קיצוצים נרחבים שמובילות לצמצום מספר החיילים האמריקאים שמוצבים מחוץ למדינה.