האם המגעים בין איראן למערב עומדים בפני פריצת דרך?

יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית יטוס מחר לביקור מפתיע באיראן, במהלכו ייפגש עם בכירים במשטר האיראני ■ אובמה: "אנו מחויבים להמשיך את הלחץ והסנקציות על איראן"

ערב הסבב השני של שיחות הגרעין בין איראן למעצמות המערב, נשלח מסר תקיף מנשיא ארצות הברית ברק אובמה. "אנו מחויבים להמשיך את הלחץ והסנקציות הדיפלומטית על תכנית הגרעין של איראן", אמר אובמה במהלך פגישת ראשי המדינות המתועשות (G8) בקמפד דייויד, "אנחנו מאוחדים בכל הקשור לאיראן, הלחץ על איראן לא ייפסק", הבהיר הנשיא האמריקני.

"איראן מפרה את הכללים הבינלאומיים והיא לא מוכיחה שהיא לא מנסה להשיג נשק גרעיני - זה מדאיג את כולנו", הדגיש אובמה. בנוסף ציין כי יש הסכמה בקרב מדינות ה-G8 שיש לטהראן זכות לגרעין למטרות שלום.

יו"ר סבא"א יבקר מחר בטהרן

במקביל, יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמאנו, צפוי לבקר בטהראן מחר על מנת להיפגש עם בכירים בממשל האיראני במסגרת שיחות הגרעין שנערכות בין מעצמות המערב לרפובליקה האסלאמית. "אמאנו יבקר בטהראן ביום ראשון הקרוב על מנת לדון בנושאים בעלי עניין משותף עם בכירים במדינה", נאמר בהודעה רשמית שנמסרה מטעם הארגון.

ההתפתחות המפתיעה מגיעה ימים ספורים לאחר שסבב נוסף של שיחות התקיים בווינה בו אמרו הצדדים כי הדיונים נערכים באווירה "חיובית" וכי חילופי רעיונות מוצלחים מתקיימים. לאחר שבכירים בסוכנות לאנרגיה אטומית "הדיונים היו פורים ונערכו באווירה נוחה ותורמת מאוד. השגנו התקדמות", הצהיר שגריר אירן עלי אסגר סולטנייה.