נוחי דנקנר: "לא מדברים על הסדר חוב; אני קונה מניות אי.די.בי"

בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי מתחייב בראיון לערוץ 2 לעמוד בהתחייבויות הקבוצה על אף הירידה החדה בשווי ני"ע של אי.די.בי השבוע

"לא התקיים אצלנו מעולם דיון, לא היתה ישיבה, לא הייתה שיחה ביני לבין מנהל כלשהו בקבוצה על אפשרות בכלל של הסדר חוב, תספורת, תסרוקת או משהו מהסוג הזה. יש לנו בקבוצה סכומים נזילים שדי בהם כדי לשרת את כספי האג"ח לפחות לשנה וחצי שנתיים והשוק לדעתי מעריך אותנו לא נכון. אנחנו חזקים יותר מאיזה דימוי או קו תקשורתי שקיים כעת. אני לא רוצה לתת המלצות למשקיעים - וזה לא תפקידי - אבל אני בעצמי קונה מניות של אי.די.בי אחזקות".

את הדברים האלה אמר היום (שבת) נוחי דנקנר בראיון לחדשות ערוץ 2, בתקופה בה סופגים ני"ע של קבוצת אי.די.בי ירידות שערים הן בשל הירידה בערך מניית הבנק השווייצרי קרדיט סוויס והן בשל הירידות במניית סלקום עקב הטלטלה בשוק הסלולר.

המפולת בניירות הערך של אי.די.בי וחברות הקבוצה נמשכה גם שלשום, כשאת ירידות השערים הובילו מניות דסק"ש וכור (בה מחזיקה דסק"ש 70%). אי.די.בי אחזקות נסחרת לפי שווי שוק של 860 מיליון שקל בלבד. איגרות החוב של הקונצרן נסחרות בתשואות "זבל" של עד 73%. היקף חוב האג"ח המצרפי של אי.די.בי אחזקות והחברה הבת אי.די.בי פתוח עומד על כ-6 מיליארד שקל.

"שלומי טוב, גם בימים אלה", אמר דנקנר בראיון לערוץ 2. "אנחנו לא עוברים ימים קשים אלא ימים מאתגרים. למה? כי ימים קשים זה כשאתה נמצא במצב פסיבי וימים מאתגרים אלה ימים שאתה נדרש לבצע פעולות ביוזמתך - וזה מה שאנחנו עושים".

דנקנר שידר "עסקים כרגיל" גם בימים אלה ואמר: "אין ספק שאנחנו ניזוקים כעת במקומות מסוימים אבל יש מקומות אחרים שאנחנו עושים בהם יפה". באותה נשימה אמר דנקנר כי בקבוצה עובדים כעת קשה כדי להשביח את השקעותיה: "נכון שיש חולשה בחברה כמו סלקום בגלל רגולציה שהשתנתה. יש גם חולשה באחזקה שלנו בקרדיט סוויס בגלל המשבר באירופה. לגבי קרדיט סוויס אני פחות מוטרד. יודע מה? אני אתקן: אני מוטרד לגבי הכל אבל אנחנו עובדים על הכל ומשפרים. אי.די.בי היא קבוצה חזקה, חסונה".