קמהדע מדווחת: גידול של כ-50% בהכנסות הרבעון הראשון

מכירות המגזר התעשייתי צמחו בכ-70% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2011, ל-12.5 מיליון דולר ■ זהו הרבעון השני ברציפות בו החברה רושמת רווח תפעולי

חברת הביומד קמהדע, המפתחת, מייצרת, משווקת ומוכרת תרופות ייחודיות להצלת חיים, דיווחה הבוקר (א') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012 ועוברת לדווח במטבע הדולר, מטבע הפעילות העיקרי של החברה.

קמהדע מדווחת על הכנסות של 19.6 מיליון דולר, גידול של 55% בהשוואה להכנסות של 12.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. עיקר הגידול בהכנסות החברה מקורו בהמשך הצמיחה המהירה במכירות תרופת ה-GLASSIA, מוצר ה-AAT בעירוי של החברה לטיפול במחלת החוסר הגנטי בחלבון האלפא 1 אנטיטריפסין הנמכר בארה"ב במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת בקסטר.

תרופת ה-GLASSIA מהווה מרכיב מרכזי במכירות המגזר התעשייתי בקמהדע שהסתכמו ברבעון הראשון בכ-12.5 מיליון דולר, 64% מסך הכנסות החברה, גידול של 70% בהשוואה להכנסות המגזר התעשייתי ברבעון המקביל אז הן הסתכמו בכ-7.3 מיליון דולר, כ-58% מסך הכנסות החברה. קמהדע דיווחה באפריל השנה על צפי הכנסות ל-2012 של 69 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ-59 מיליון דולר ב-2011.

הכנסות קמהדע ברבעון המקביל הושפעו מהכנסה חד פעמית במזומן שהתקבלה מהשותפה האסטרטגית בקסטר בהתאם לעמידה באבן דרך בהסכם שנחתם בין השתיים ב-2010. בנטרול הכנסה חד פעמית זו, הצמיחה בהכנסות החברה הרבעון היתה גבוהה יותר.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-5.6 מיליון דולר, גידול של 6% בהשוואה לרווח גולמי של כ-5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, אז הוא הושפע כאמור מהכנסה חד פעמית במסגרת ההסכם עם חברת בקסטר. שיעור הרווח הגולמי הגיע ברבעון 2012 לכ-29% מסך הכנסות החברה, והושפע בעיקר מהרווחיות הגבוהה והגדלה בתחום המגזר התעשייתי המהווה הרבעון 39% מסך מכירות החברה למגזר התעשייתי.

שיעור הוצאות החברה על מחקר ופיתוח כחלק מסך הכנסות החברה קטן והגיע ברבעון הראשון לכ-18% מסך ההכנסות בהשוואה לכ-24% מסך הכנסות החברה ברבעון המקביל. החברה משקיעה בניסוי הקליני הפיבוטלי הרב מרכזי שלב 2-3 של תרופת ה-AAT באינהלציה וכן ביצוע הניסוי בתרופת ה-D1-AAT לטיפול במחלת הסוכרת מסוג 1 (Diabetes type 1), הידועה כסוכרת נעורים.

רווח תפעולי של 360 אלף דולר

קמהדע מדווחת על רווח תפעולי של 360 אלף דולר ברבעון. זהו הרבעון השני ברציפות בו מציגה החברה רווח תפעולי. ההפסד הנקי של החברה צומצם והסתכם ברבעון הראשון של 2012 בכ-400 אלף דולר לעומת הפסד של כ-600 אלף דולר ברבעון המקביל.

החברה צפויה לסיים עוד ב-2012 את גיוס כל החולים לניסוי הקליני הפיבוטלי, שלב 2-3, במוצר ה-ATT במתן באינהלציה. מועד סיומו של הניסוי צפוי במהלך 2013. כמו כן, קמהדע השלימה השנה את גיוס כל החולים לניסוי הקליני (שלב I/II) בתרופת ה-D1-AAT, חלבון האלפא 1, בעירוי לטיפול וריפוי סוכרת נעורים, ואף פירסמה דו"ח ביניים מוצלח בו נצפה שיפור במדדי הסוכרת של מרבית המטופלים ופרופיל בטיחות גבוה. תוצאות הדו"ח הסופי תתפרסמנה עד סוף 2012.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע, מציין כי "הרבעון הראשון של 2012 מהווה המשך ישיר לגידול העקבי במכירות ה-GLASSIA בארה"ב וב-5 מדינות נוספות בעולם. אנו שמחים כי ההסכם עם בקסטר מוכיח עצמו כמנוף של ממש בצמיחת החברה ולאור הגידול בביקוש לתרופה, קמהדע מקדמת המשך השקעות בהגדלת כושר הייצור והרחבת התשתיות כדי למצות את פוטנציאל המכירות. בד בבד ולאורך הרבעונים הבאים ימשיך ויפחת שיעור ההוצאות התפעוליות מסך הכנסות החברה, וזאת כחלק מהתקדמות והשלמת הניסויים הקליניים המתבצעים.

"בצד הקליני מתכוונת קמהדע להשלים עוד השנה את הניסוי הקליני (שלב I/II) בתחום סוכרת הנעורים בתקווה להוכיח יעילות של חלבון ה-AAT ביכולתו לעכב את התפתחות המחלה ולעצור את הרס התאים המפרישים אינסולין המצויים בלבלב. זו עשויה להיות בשורה של ממש בתחום הטיפול בסוכרת. כמו כן, כבר ב-2012 נסיים לגייס את כל החולים בניסוי הקליני שלב 2-3 של תרופת ה-AAT באינהלציה. דו"ח הביניים שפורסם, כמו גם, העדכון עליו דיווחה החברה בסוף 2011 מעודדים מאוד לקראת המשך והשלמת הניסוי".

בהתייחס לשינוי במטבע הדיווח והמעבר לפרסום הדוחות הכספיים בדולרים, אמר צור, "הדולר הוא מטבע הפעילות העיקרי של קמהדע, כמו גם של הסביבה העסקית בה פועלת החברה. השוק האמריקני הפך בשנה האחרונה להיות שוק היעד המרכזי של קמהדע בו מתרכזות מרבית מכירות החברה, שהינה מוטת יצוא".