מנכ"לי תחנות רדיו אזורי: נפנה לביהמ"ש נגד הרשות השנייה

4 המנכ"לים קובלים על האישור שניתן לרדיו חיפה לפצל תדרים ולהעביר שידורים הפונים לקהל הדרוזי בתחומי השידור שלהם

מנכ"לי 4 תחנות רדיו אזורי מאיימים לפנות לבית המשפט נגד הרשות השנייה, לאחר שזו איפשרה לרדיו חיפה לפצל תדרים בתחומן. בכך, טוענים המנכ"לים, זכה רדיו חיפה ב"תחנה נוספת לכל דבר ועניין", שתפנה לקהל הדרוזי בדליית אל-כרמל ובעוספייה, וזאת מבלי שהרשות השנייה טרחה לעדכן את התחנות כי התחנה "החדשה" תישמע בתחומן.

פיצול תדרים נועד לאפשר לתחנות רדיו להרחיב את מעגל השידור שלהן כדי להגיע לאוכלוסיות נוספות וכן לאפשר קליטה של התכנים באזורים שבהם הקליטה אינה טובה.

בימים האחרונים נודע למנהלי התחנות - חיים הכט מרדיו "קול רגע"; אהרון אורגד מרדיו "אמצע הדרך"; סוהיל כראם מרדיו "א-שמס"; ועידו מור מ"רדיו צפון", כי מחלקת השיווק של רדיו חיפה פונה ללקוחות שלהם ומציעה להם לקנות תשדירים ב"תחנה החדשה".

לטענת המנכ"לים, מה שקרה למעשה זה שהרשות השנייה "צ'יפרה" את רדיו חיפה בתחנת רדיו נוספת, ומכאן באפשרות להכניס לקופתו תקציבי פרסום חדשים.

במכתב שהועבר ליו"ר המועצה, אילן אבישר; מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה, איילת מצגר; וסמנכ"לית הרדיו, עידית צ'רנוביץ'; המנכ"לים דורשים להשהות את הפיצול מיידית - "אחרת ניאלץ לפנות לבית המשפט ולקיים את הדיון תחת בקשה לצו מניעה".

דיון עקרוני בנושא

לפני כחצי שנה, במפגש עם מנהלי הרדיו האזורי, אמר מנכ"ל הרשות השנייה היוצא, מנשה סמירה, כי עקב הגעתן של מספר פניות מהתחנות לפיצול תדרים, תקיים הרשות דיון עקרוני בנושא. עוד אמר סמירה כי עד להשלמת הדיון ופרסום ההחלטות בנושא, הרשות לא תיענה לשום פנייה בנושא, וזאת כדי שהאישורים יינתנו על-פי אמות-מידה ציבוריות ושוויוניות.

"לתדהמתנו כי רבה", כתבו המנכ"לים, "ברור לגמרי שאמות-המידה למתן האישור הזה אינן ציבוריות ואינן שוויוניות, ולו מן הטעם שתחנות הרדיו האחרות, כולל התחנות שהשידור הזה יישמע בתחומן, לא ידעו דבר וחצי דבר על המהלך".

בתגובה לדברים נמסר מהרשות השנייה כי "רדיו חיפה קיבל היתר לפיצול שידורים לאחר שנמצא כי הוא עומד בקריטריונים הנדרשים. במסגרת הפיצול יינתן מענה לתושבי המגזר הדרוזי החיים באזור הפיצול וכן לאוכלוסיות הנוספות באזור. בדיון עקרוני שהתקיים בוועדת הרדיו שהגישה המלצותיה למועצה, הוחלט להתקין כללים בנושא פיצול תדרים, ובכוונת הרשות לעשות כך בחודשים הקרובים".

מרדיו חיפה נמסר: "אין תגובה".