רמי לוי פנה להוט מובייל וגולן טלקום בבקשה לשת"פ

לוי הציע לחברות הסלולר החדשות מספר מודלים לשיתוף-פעולה ■ ההצעות האטרקטיביות של גולן טלקום והוט מובייל הופכות את המפעילים הווירטואליים כמעט ללא רלוונטיים ■ ללוי יש כיום כ-55 אלף לקוחות בסלולר

איש העסקים רמי לוי פנה היום (א') לחברות הסלולריות החדשות, הוט מובייל וגולן טלקום, והציע להן לשתף פעולה במסגרת השינויים בשוק הסלולר. ל"גלובס" נודע כי לוי פנה לחברות והציע להן מספר מודלים אפשריים לשיתוף-פעולה.

ההצעה האטרקטיבית של שתי החברות - מתחת ל-100 שקל לחבילה ללא הגבלה - מהווה איום ממשי על המפעילות הווירטואליות, שהצעותיהן הפכו כמעט ללא רלוונטיות. נראה כי לוי ממהר להכיר במציאות החדשה ומחליט להגיב לשינויים בענף.

נציין כי המפעילות הווירטואליות הציעו מודל של תשלום קבוע פלוס תשלום לפי דקה, מודל שכאמור מתבטל כעת. היום פורסם כי המפעילים הווירטואליים פנו למפעילים הוותיקים ודרשו מהם להפחית את מחירי השימוש.

מסתבר כי מחירי השירותים שהם רכשו במסגרת הסכמים שנוצרו לפני כמעט שנה אינם רלוונטיים עוד, ולפיכך הם נדרשים להוזלה מאוד משמעותית במחירי התשתית.

מלכתחילה נזכיר כי הובע ספק אם למפעילים הווירטואליים יש זכות קיום במודלים הנוכחיים, אך כפי שכבר נכתב, הם לא יכלו לצפות את רמות המחירים האגרסיביות של המפעילים החדשים.

כמו כן, למפעילים דוגמת לוי אין כרגע מענה לשחקן כמו גולן טלקום שמציע שיחות בינלאומיות לחו"ל במסגרת החבילה שלו. זו סיבה נוספת לכך שמפעיל וירטואלי חייב שיתוף-פעולה הדוק עם המפעיל שמארח אותו.

ללוי, שהיה בין המפעילים הווירטואליים הראשונים שיצאו לשוק, יש כיום כ-55 אלף לקוחות, לאחר שגייס בעיקר משתמשים קלים ובינוניים שרגישים למחיר.

עד כה לא ניתן היה להשיג את תגובתו של לוי.