דיווח טורקי: 20,000 חיילי צה"ל יוצבו בקפריסין להגן על הגז

סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" מצוטטת גורם מקורב לממשל הקפרסיאי הטוען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לקפריסין לשלוח לצדו היווני של האי 30,000 אנשי צוות ישראלים ולארגן את כל סידורי הביטחון

התקשורת הטורקית לא מפסיקה להפריח סיפורים סקפטיים על ישראל: לאחר שבשבוע שעבר דווח בטורקיה על "ציפור ריגול" שהפעילה ישראל נגד משטר ארדואן, כעת מדווח עיתון טורקי כי צה"ל הציע להציב מספר דמיוני של 20 אלף חיילים ישראלים בקפריסין.

סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" מצטטת גורם קפריסאי בכיר שטוען כי ישראל מתכוונת לשלוח לצידו היווני של האי כ-20,000 אלף חיילי קומנדו במטרה להגן על על מקורות האנרגיה שלה באזור. עוד דווח, כי לפחות 30,000 עובדים ישראלים ובני משפחותיהם יעברו ללימסול במסגרת הפרוייקטים המשותפים שמתכננות קפריסין וישראל.

כזכור, ראש הממשל בנימין נתניהו ומקבילו היווני, דמיטריס כריסטופיאס, נפגשו ב-16 לפברואר כדי לדון באינטרסים המשותפים של שתי המדינות באזור.

אומנם הפרטים המהותיים של פגישה זו נותרו חסויים, אך סוכנות הידיעות הטורקית חושפת כעת פרטים חדשים מהפגישה ומצטטת גורם קפריסאי בכיר הטוען כי הנשיא הקפריסאי ביקש מפורשות מנתניהו לשכנע אנשי עסקים ישראלים להקפיא את פעילותם העסקית בחלקו הטורקי של האי היווני, שכאמור אינו מוכר על ידי אף מדינה בעולם מלבד טורקיה עצמה.

אותו בכיר טען גם כי נתניהו הציע לכריסטופואיס לממן את כל ההוצאות הדרושות להקמת אסדת קידוח בים התיכון, פרוייקט אותו מתכננים שתי המדינות. בתמורה, נתניהו ביקש שכל העובדים ואנשי הצוות בכל הפרוייקטים (כ-10,000 עובדים) יהיו ישראלים ויגיעו יחד עם משפחותיהם, כך שלפי הדיווח כ-30,000 אזרחים ישראלים ישהו על האי היווני.

לכן, כדי לספק את סידורי הביטחון שיווצרו בעקבות מספר הישראלים הגדול, הציע נתניהו להציב כ-20 אלף חיילי קומנדו שיגנו על האזרחים ועל מתקני האנרגיה. "הישראלים מגיעים והם כאן כדי להישאר לתמיד", צוטט אותו בכיר בסוכנות הידיעות הטורקית.