שבוע הספר בסטימצקי: אפליקציה לסמארטפונים וטאבלטים

שבוע הספר, שייפתח ב-6 ביוני, הוא זמן טוב מבחינת סטימצקי להציג את מהלכי הרשת ■ בנוסף לאפליקציה, הרשת תעניק פרס לסופרים שמכרו הכי הרבה ספרים בחנויותיה ■ בגיליון הערב של "גלובס" – ראיון בלעדי עם המנכ"לית איריס בראל

שבוע הספר, שייפתח ב-6 ביוני, הוא זמן טוב מבחינת סטימצקי להציג את מהלכי הרשת וגם להשיק אפליקציה לסמאטרפונים ולטאבלטים. אפליקציית הסחר והמידע החדשה תכלול משחקים, מפה שמראה כיצד להגיע לחנות הקרובה, יידוע על מבצעים חמים וגם אפשרות לקנות דרכה. במכשירי האנדרואיד האפליקציה זמינה כבר מאתמול, ובסמארטפונים היא תהיה זמינה מ-1 ביוני.

הרשת גם תעניק את "פרס סטימצקי" לסופרים שמכרו הכי הרבה ספרים בחנויותיה. השנה יקבלו את הפרס אשכול נבו ("נוילנד"), שלי זרחין ("עד שיום אחד") וצרויה שלו ("שארית החיים"). לקראת שבוע הספר סטימצקי גם ראיינה מספר סופרים, קארין גורן, מאיר שלו, אורלי קראוס-וינר וליאת רוטנר, וניתן יהיה לצפות בראיונות עימם באתר החברה.

אחד פרויקטים הבולטים של סטימצקי בשנה האחרונה הוא "החממה הספרותית", שנעשה בשיתוף-פעולה עם חברת אורנג' ומאפשר סיוע בפרסום ספר, תוך השתתפות הכותב בהוצאות. במסגרת הפרויקט, שהחל בשבוע הספר של השנה שעברה, כבר יצאו לאור 71 ספרים.

פרויקט שני שסוגר שנה ברשת הוא "הסיפור שלי" - מועדון הלקוחות, שהגיע כבר ל-400 אלף בתי-אב (כמיליון לקוחות). במסגרת זו נהנים החברים במועדון מהנחות ומבצעים שמותאמים להעדפתם האישית.

לרגל שבוע הספר סטימצקי גם ערכה סקר על הרגלי הקריאה והקנייה ברשת. לפי הסקר, הישראלי הממוצע קורא כ-13 ספרים בשנה, כאשר למרבית הקוראים (כ-60%) אין העדפה בין ספרות מקור למתורגמת. באופן יחסי, ספרות מקור מועדפת יותר בקרב צעירים, נשים, בעלי השכלה תיכונית והמתגוררים באזור ירושלים.

לפי הסקר, הגורם שמכריע לרוב לקנות ספר (ב-67% מהמקרים) הוא קריאת התקציר שלו בחנות. גורמים נוספים שמשפיעים על בחירה זו הם המלצות מצד חברים (50%), ביקורת שראו באינטרנט בעיתון או בטלוויזיה (40%) והעדפת המחבר (32%). נשים מסתמכות יותר מגברים על המלצות, הן של חברים והן של המוכר בחנות.

בעיתון הערב של "גלובס" יתפרסם היום ראיון בלעדי עם מנכ"לית סטימצקי, איריס בראל.