עוד עסקה סינית: וואנדה רוכשת את AMC ב-2.5 מיליארד דולר

לאחר מימוש העסקה, קבוצת וואנדה הסינית, בעלת רשת בתי קולנוע והתיאתראות הגדולה ביותר בסין, תהפוך לאחת מחברות בתי הקולונע הגדולות בעולם

קבוצת וואנדה, בעלת רשת בתי קולנוע והתיאתראות הגדולה ביותר בסין, הודיעה היום (ב') כי היא מסכימה לרכוש את חברת AMC תמורת מיליארד דולר, ובכך ליצור את רשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם.

המגעים בין שתי חברות הענק התחילו כבר לפני שנה ונכנסו לשלב הסופי לאחר ש-AMC, ענקית בתי הקולנוע העושה שימוש במסכי IMAX, ביטלה את התוכניות שלה להפוך לחברה ציבורית ולצאת להנפקה ובמקום זאת החליטה להיענות להצעה הסינית.

"עסקה זו תסייע לוואנדה להפוך גם למפעילה בינלאומית של בתי קולנוע, העושים שימוש בטכנלוגיית צפייה מתקדמת המעצימה את חויית הלקוחות", אומר וואנג ג'יאנלין, יו"ר וואנדה.

בנוסף לרכישה, וואנדה, המחזיקה ומתפעלת 86 בתי קולנוע בסין, הודיעה גם כי תשקיע ב-AMC עוד 500 מיליון דולר וכי אין בכוונתה להחליף או לפטר את צוות העובדים.

בתוך כך, נראה כי חברות ענק סיניות מעוניינות להתפתח ולפרוץ לשווקים הבינלאומיים, שכן אמש דווח כי ענקית האינטרנט הסינית אליבאבא רוכשת את 20% ממניותיה המוחזקות על ידי יאהו, תמורת 7 מיליארד דולר.