אקסלנס: "יוון תפרוש מגוש האירו; הבעיה הקשה היא בספרד"

במחלקת המחקר של בית ההשקעות מעריכים כי גוברים הסיכויים שיוון תפרוש מגוש האירו אך ההשלכות של מהך זה על השווקים יהיו מתונים ■ "קריסתה של יוון היא לא כמו קריסתו של ליהמן ברדרס ותהיה מתונה יחסית"

לאחר שאנליסטים רבים תהו בתקופה האחרונה האם יוון תפרוש בסופו של דבר מגוש האירו ותזעזע את השווקים, בבית ההשקעות אסקלנס, יוצאים היום (ב') בסקירה מיוחדת לגבי יוון והאפשרות שהיא תפרוש מגוש האירו בתקופה הקרובה.

בבית ההשקעות מעריכים כי האפשרות שיוון אכן תפרוש מהאיחוד האירופי היא גבוהה, אך הההשלכות של פעולה זו על המערכת הפיננסית יהיו מוגבלות. "קשה להעריך את ההשלכות של יציאה של יוון, בטח בעולם פיננסי גלובלי המאופיין במערכת קשרים סבוכה ובכל זאת נראה כי העולם היום מוכן ליציאה של יוון", אומרים באקסלנס.

מחלקת המחקר של בית ההשקעות מעריכה גם כי קריסה של המערכת הבנקאית ביוון לא תיצור את אפקט הדומינו שיוביל לקריסה של המערכת הפיננסית באירופה, זאת משום שקרנות ההצלה האירופיות מספיק מבוססות ומסוגלות למנוע אפקט זה.

"קריסתה של יוון היא לא כמו קריסתו של ליהמן ברדרס ותהיה מתונה יחסית", אומרים באקסלנס. "הבעיה האמיתית של אירופה היא ספרד". במחלקת המחקר מעריכים כי המדינה מוכת החובות תצטרך להעיזר בסופו של דבר בתוכנית הסיוע האירופית כדי להציל את מערכת הבנקאות הקורסת שלה.